Vizualizace 3D scény pomocí metody Ray marching – Daniel Paleček
Daniel Paleček
Bachelor's thesis
Vizualizace 3D scény pomocí metody Ray marching
3D scene visualization using the Ray marching method
Abstract:
Bakalářská práce se zabývá problematikou ray marchingu a jeho využití k vykreslení 3D scény. V práci jsou popisovány a testovány algoritmy a způsoby implementace ray marchingu a algoritmy s ray marchingem související. Kromě vykreslení scény se bakalářská práce zabývá i osvětlením, optimalizací a dalšími metodami vylepšení výsledné scény. V teoretické části jsou vysvětleny principy a pojmy související …moreAbstract:
The bachelor thesis explores the ray marching algorithm and its use for rendering 3D scenes. The thesis describes and tests algorithms and methods of ray marching implementation and algorithms related to ray marching. In addition to rendering the scene, the thesis also deals with shading, optimization and other methods of visually improving the resulting scene. The theoretical part explains the principles …more
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 24. 4. 2024
Identifier:
http://evskp.uhk.cz/eB15097
Thesis defence
- Date of defence: 29. 5. 2024
- Supervisor: Ing. Jakub Beneš
- Reader: prof. RNDr. PhDr. Antonín Slabý, CSc.
Citation record
ISO 690-compliant citation record:
PALEČEK, Daniel. \textit{Vizualizace 3D scény pomocí metody Ray marching}. Online. Bachelor's thesis. Hradec Králové: University of Hradec Králové, Faculty of Informatics and Management. 2024. Available from: https://theses.cz/id/ec910s/.
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- Soubory jsou od 31. 5. 2024 dostupné: světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Univerzita Hradec KrálovéUniversity of Hradec Králové
Faculty of Informatics and ManagementBachelor programme / field:
Aplikovaná informatika / Aplikovaná informatika
Theses on a related topic
-
Návrh 3D vizualizace výstavy Honor
Matěj Růžička -
Korekce barev na základě znalosti scény a osvětlení při 3D skenování
Michal Dočkal -
3D vizualizace meteorologických dat
Ivo Peterka -
Výuka 3D grafiky v prostředí základní školy
Petr Klimeš -
Využití 3D modelování a 3D tisku ve výuce grafiky na středních školách
Michal Růžička -
3D Grafika pro nezávislý vývoj počítačových her
Michal Mann -
3D grafika ve vzdělávání na střední škole
Ondřej Falta -
Modern means of creating 3D graphics applications
Nzube Victor Okoye
Name
Posted by
Uploaded/Created
Rights
Folders
Files
Kohout, J.
1/6/2024
Kohout, J.
1/6/2024