Pojetí autenticity v prostředí českých módních blogů – Bc. Anežka Přikrylová
Bc. Anežka Přikrylová
Bachelor's thesis
Pojetí autenticity v prostředí českých módních blogů
Authenticity in Czech Fashion Blogs
Abstract:
Práce se zabývá pojetím autenticity v prostředí českých módních blogů, které prochází poslední roky výraznou profesionalizací a komercializací. Objasňuje, jaký vliv má začlenění reklamního obsahu na pojetí autenticity v daném prostředí, popisuje, jak se autenticita vytváří a nabízí kritéria, podle kterých je posuzována. Využitím online etnografie práce osvětluje, co to jsou módní blogy, jak fungují …moreAbstract:
The thesis is concerned with an approach on authenticity in czech fashion blogs, that have been going through a proces of major professionalization and commercialization. It explains the influence of advertisement on the reception of authenticity in blogs, describes how it is formulated and offers criterias used for evaluating it. Using online ethnography, it describes what are fashion blogs, how they …more
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 7. 12. 2015
Identifier:
https://is.muni.cz/th/km9bn/
Thesis defence
- Date of defence: 11. 1. 2016
- Supervisor: Mgr. Zuzana Sekeráková Búriková, Ph.D.
- Reader: Mgr. Radka Klvaňová, Ph.D.
Citation record
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Masarykova univerzita, Fakulta sociálních studiíMasaryk University
Faculty of Social StudiesBachelor programme / field:
Media and Communication Studies / Social Anthropology
Theses on a related topic
- No theses on a related topic available.