Mozkodlab Igora Indrucha jako románová variace Výchovy dívek v Čechách – Mgr. Jakub Jarina
Mgr. Jakub Jarina
Bachelor's thesis
Mozkodlab Igora Indrucha jako románová variace Výchovy dívek v Čechách
Igor Indruch's Mozkodlab as a polemical response to Výchova dívek v Čechách
Abstract:
Tato bakalářská diplomová práce se zabývá románem Igora Indrucha Mozkodlab, jež je variací Výchovy dívek v Čechách od Michala Viewegha. Srovnání obou děl se zaměřuje na narativní kategorie vypravěče a postav a vede k popisu transtextových vztahů a významových posunů mezi Mozkodlabem a Vieweghovým pretextem.Abstract:
This bachelor's thesis is devoted to Igor Indruch's novel Mozkodlab, which is a paraphrase of the novel Výchova dívek v Čechách by Michal Viewegh. The comparation of both books focuses on categories of the narrator and characters and conduces to description of transtextual relations and shifts in meaning between Mozkodlab and Viewegh's prior text.
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 25. 5. 2011
Identifier:
https://is.muni.cz/th/cflcv/
Thesis defence
- Date of defence: 6. 6. 2011
- Supervisor: Mgr. Miroslav Balaštík, Ph.D.
Citation record
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Masarykova univerzita, Filozofická fakultaMasaryk University
Faculty of ArtsBachelor programme / field:
Philology / Czech Language and Literature
Theses on a related topic
-
Současná česká literatura ve filmovém hávu (nad prózami a filmy Hastrman, Národní třída, Poslední aristokratka)
Sabina MÜLLEROVÁ -
Literatura faktu pro děti a mládež oceněná Zlatou stuhou v poslední dekádě
Sára Kolbová -
Současná česká literatura a společnost
Tomáš Kotrla -
Současná česká literatura pro děti předškolního věku
Eva MADĚROVÁ -
Česká non-fiction literatura pro děti
Štěpánka Luhanová -
Výchova dívek v Čechách - porovnání knižní a filmové verze
Zuzana Spudichová -
AKTIVITA A INAKTIVITA ADOLESCENTŮ V SEGMENTECH ŠKOLNÍHO DNE A V TÝDENNÍM POHYBOVÉM REŽIMU NA STŘEDNÍCH ŠKOLÁCH V PLZEŇSKÉM KRAJI
Petra BAAROVÁ -
Role genderových představ v každodenním fungování výchovných ústavů a v přístupu ke svěřencům/kyním
Sandra VÁCOVÁ