Competitive intelligence v malých a velkých firmách – Jakub Gron
Jakub Gron
Bachelor's thesis
Competitive intelligence v malých a velkých firmách
Competitive intelligence in small and large companies
Abstract:
Dnešní tržní prostředí je velice turbulentní. Udržet si konkurenceschopnost vyžaduje včasné relevantní informace o konkurenci a tržním prostředí. Informací je mnoho, ovšem k vytvoření a udržení konkurenčního postavení nestačí informace pouze mít, ale je nutné je taktéž nějakým způsobem zpracovat, aby mohly být následně využity ve strategickém plánování a rozhodování. Tyto a další úkony zastřešuje pojem …moreAbstract:
Market environment today is very turbulent. Maintaining competitiveness requires timely and relevant information about the competition and the market environment. There is a lot of information, but to create and maintain a competitive position, it is not enough just to have information, but it is also necessary to process it in some way so that it can be subsequently used in strategic planning and …more
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 22. 11. 2020
Identifier:
https://vskp.vse.cz/eid/83201
Thesis defence
- Date of defence: 24. 6. 2021
- Supervisor: Richard Papík
- Reader: Jan Černý
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- autentizovaným zaměstnancům ze stejné školy/fakulty
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Vysoká škola ekonomická v Prazehttps://vskp.vse.cz/eid/83201
Vysoká škola ekonomická v Praze
Bachelor programme / field:
Aplikovaná informatika / Informační média a služby
Theses on a related topic
-
Využití otevřených informačních zdrojů v competitive Intelligence
Van Chien Dinh -
Informační zdroje pro competitive intelligence na podporu podnikání ve Vietnamu
Mai Phuong Hoang -
Competitive intelligence dashboard pro vybraný podnik
Václav Děd -
Metody Competitive Intelligence, jejich aplikace v prostředí firmy Mad Company s.r.o. a uplatnění při otevírání nových zahraničních trhů
Lukáš Kulhavý -
The possibilities of using geo-information technologies and their potential to complement traditional methods of historical-cartographic research on the example of Moravian cartography
Josef Chrást -
Analysis of Fine Ware Third Millennium BC Pottery from Khabur Basin Project in the area of Jebel Abd al-Aziz and Khabur Basin Regions: as a complementary Source of Information on Settlement Distribution Pattern
Hana Koubková -
Strategická analýza budovania značky a dlhodobého záujmu o nezávislú galériu: Prípadová štúdia galérie Citrus Jam
Diana Fašangová -
Strategická analýza a návrh strategie lyžařského střediska
Milan Vdovec