Competing with Gigants. Survival Strategies for Local Companies in Global Market. – Bc. Nikita Yuskov
Bc. Nikita Yuskov
Master's thesis
Competing with Gigants. Survival Strategies for Local Companies in Global Market.
Competing with Gigants. Survival Strategies for Local Companies in Global Market.
Abstract:
Na globálním trhu roste konkurence v důsledku přítomnosti velkých nadnárodních společností, což místním podnikům ztěžuje přežití. Cílem této studie je identifikovat a analyzovat strategie přežití, které mohou místní společnosti přijmout, aby mohly konkurovat obřím nadnárodním společnostem na globálním trhu. K dosažení tohoto cíle byla použita metodologie kvalitativního výzkumu, která zahrnovala provedení …moreAbstract:
The global marketplace is becoming increasingly competitive due to the presence of large multinationals, making it difficult for local companies to survive. The purpose of this study is to identify and analyse the survival strategies that local companies can adopt to compete with giant multinationals in the global marketplace. A qualitative research approach was employed to attain this goal, which …more
Language used: English
Date on which the thesis was submitted / produced: 17. 5. 2023
Identifier:
https://is.vsfs.cz/th/j2qf3/
Thesis defence
- Date of defence: 3. 11. 2023
- Supervisor: Mgr. Jitka Cirklová, M.A.
- Reader: Ph.D. Kristina Lenkova
Citation record
ISO 690-compliant citation record:
YUSKOV, Nikita. \textit{Competing with Gigants. Survival Strategies for Local Companies in Global Market.}. Online. Master's thesis. Praha: University of Finance and Administration. 2023. Available from: https://theses.cz/id/ed5hg6/.
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Vysoká škola finanční a správníUniversity of Finance and Administration
Master programme / field:
Marketing Communication / Marketing Communication
Theses on a related topic
-
Marketing Management and marketing planning
Kristina Zhitnova -
Internationalisation of business and global marketing
Oleksandra Sokalska -
Municipal Broadband Factors determining the entry of municipal broadband providers into the German telecoms market
Katharina van den Berg -
Vstup firmy na zahraniční trh. Případová studie expanze e-shopu na německý trh
Filip Švabovský -
Pracovní trh České republiky v kontextu zahraniční pracovní síly (Pracovní trh zahraničních osob v ČR)
Luboš Zíka -
Metody vstupu na zahraniční trh se zaměřením na švédský trh
Nikola Chalupská -
Kritická analýza vstupu společnosti na německý trh a porovnání s analýzou expanze společnosti na polský trh
Roman Novák -
Trh práce ve vybraném regionu
Klára Široká