Vliv marketingových výdajů na růst značek společnosti Kraft Heinz – Martina Šmejkalová
Martina Šmejkalová
Master's thesis
Vliv marketingových výdajů na růst značek společnosti Kraft Heinz
The Impact of Marketing Spending on the Growth of Kraft Heinz Brands
Abstract:
Tato diplomová práce se zabývá marketingovým rozpočtem na značky FMCG společnosti Kraft Heinz. Cílem je určit zda je tento rozpočet na značky společnosti dostačující či nedostačující pomocí robustní metodologie zařazování značek do archetypů a na základě toho určit adekvátní procento rozpočtu z celkových tržeb značky. Diplomová práce také obsahuje návrh automatizace celého procesu ke sledování vývoje …moreAbstract:
This thesis deals with the marketing budget for brands of the FMCG company Kraft Heinz. The goal is to determine whether this company's brand budget is sufficient or insufficient using a robust brand archetype methodology and, based on that, determine an adequate percentage of the budget from the brand's total net sales. The thesis also includes a proposal for automating the entire process to monitor …more
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 8. 12. 2022
Identifier:
https://vskp.vse.cz/eid/88166
Thesis defence
- Date of defence: 11. 1. 2023
- Supervisor: Elvíra Čermáková
- Reader: Přemysl Průša
Citation record
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- autentizovaným zaměstnancům ze stejné školy/fakulty
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Vysoká škola ekonomická v Prazehttps://vskp.vse.cz/eid/88166
Vysoká škola ekonomická v Praze
Master programme:
Mezinárodní obchod
Theses on a related topic
- No theses on a related topic available.