Martina Šmejkalová

Master's thesis

Vliv marketingových výdajů na růst značek společnosti Kraft Heinz

The Impact of Marketing Spending on the Growth of Kraft Heinz Brands
Abstract:
Tato diplomová práce se zabývá marketingovým rozpočtem na značky FMCG společnosti Kraft Heinz. Cílem je určit zda je tento rozpočet na značky společnosti dostačující či nedostačující pomocí robustní metodologie zařazování značek do archetypů a na základě toho určit adekvátní procento rozpočtu z celkových tržeb značky. Diplomová práce také obsahuje návrh automatizace celého procesu ke sledování vývoje …more
Abstract:
This thesis deals with the marketing budget for brands of the FMCG company Kraft Heinz. The goal is to determine whether this company's brand budget is sufficient or insufficient using a robust brand archetype methodology and, based on that, determine an adequate percentage of the budget from the brand's total net sales. The thesis also includes a proposal for automating the entire process to monitor …more
 
 
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 8. 12. 2022

Thesis defence

  • Date of defence: 11. 1. 2023
  • Supervisor: Elvíra Čermáková
  • Reader: Přemysl Průša

Citation record

Full text of thesis

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • autentizovaným zaměstnancům ze stejné školy/fakulty
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Vysoká škola ekonomická v Praze
https://vskp.vse.cz/eid/88166

Vysoká škola ekonomická v Praze

Master programme:
Mezinárodní obchod

Theses on a related topic

  • No theses on a related topic available.