Bc. Jan Procházka

Master's thesis

Forma a dopad předvolebních kampaní v České republice a vybraných demokratických státech v letech 2006-2010

Form and impact of electoral campaigns in the Czech Republic and selected democratic states in 2006 - 2010 period
Abstract:
Tato závěrečné práce se zabývá předvolebními kampaněmi a problematikou politického marketingu. Teoretická část pojednává o volebních kampaních a politických stranách, které tyto kampaně vytvářejí. Popisuje také financování těchto kampaní a na závěr teoretické části jsou zmíněny pozitiva a negativa kampaní. V části praktické jsou v práci popsány čtyři předvolební kampaně: volební kampaně do Poslanecké …more
Abstract:
This thesis deals with the issues of electoral campaigning and political marketing. The theoretical part deals with election campaigns and political parties, which create the campaigns. It also describes the financing of these campaigns and as a conclusion of the theoretical part there are mentioned campaigns’ pros and cons. In the practical part there are four election campaigns described: the campaign …more
 
 
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 26. 4. 2011

Thesis defence

  • Date of defence: 10. 6. 2011
  • Supervisor: Mgr. Aleš Balcar
  • Reader: PhDr. Mgr. Jan Šmíd, Ph.D.

Citation record

Full text of thesis

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • no one
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Vysoká škola finanční a správní