Měkkýši údolí Berounky a Úslavy mezi Plzní-Doubravkou a Druztovou – Anna BLÁHOVÁ
Anna BLÁHOVÁ
Bachelor's thesis
Měkkýši údolí Berounky a Úslavy mezi Plzní-Doubravkou a Druztovou
Molluscs of the Berounka and Úslava rivers valley between Plzeň-Doubravka and Druztová
Abstract:
Práce je zaměřená na výzkum suchozemských a vodních měkkýšů v údolí řeky Úslavy a Berounky mezi Plzní Doubravkou a Druztovou. Terénní výzkum se uskutečnil od léta 2021 do roku 2023 vyjma zimy. Sběr byl proveden celkem na 22 lokalitách. Bylo nalezeno dohromady 30 druhů měkkýšů, 27 spadajících do třídy Gastropoda, 3 do třídy Bivalvia. Mezi nejpočetnější druhy patří Ancylus fluviatilis, Monachoides incarnatus …moreAbstract:
The work is focused on the research of terrestrial and aquatic molluscs in the valley of the Úslava and Berounka rivers between Plzeň Doubravka and Druztová. The field research took place from summer 2021 to 2023, excluding winter. The collection was carried out at a total of 22 locations. A total of 30 species of molluscs were found, 27 belonging to the class Gastropoda, 3 to the class Bivalvia. The …more
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 30. 6. 2023
Accessible from:: 31. 12. 2999
Thesis defence
- Supervisor: Prof. RNDr. Michal Mergl, CSc.
Citation record
The right form of listing the thesis as a source quoted
BLÁHOVÁ, Anna. Měkkýši údolí Berounky a Úslavy mezi Plzní-Doubravkou a Druztovou. Plzeň, 2023. bakalářská práce (Bc.). ZÁPADOČESKÁ UNIVERZITA V PLZNI. Fakulta pedagogická
Full text of thesis
Accessibility: Autor si nepřeje zpřístupnění práce veřejnosti
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- Soubory jsou nedostupné.
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: ZÁPADOČESKÁ UNIVERZITA V PLZNI, Fakulta pedagogickáVázaný výtisk práce naleznete v Univerzitní knihovně ZČU, více na http://www.knihovna.zcu.cz/kvalifikacni-prace/
University of West Bohemia
Faculty of EducationBachelor programme / field:
Natural Science Studies / Biology in Education