Celoživotní vzdělávání jako filosofický úkol a etický problém – Iveta KYSOVÁ
Iveta KYSOVÁ
Bachelor's thesis
Celoživotní vzdělávání jako filosofický úkol a etický problém
Lifelong learning as a philosophical task and ethical problem
Abstract:
Práce poskytuje teoretický kontext a ukotvení pro praxi vzdělávacích organizací. Vzdělávání dospělých je představeno jako možný ideál procesu "péče o duši", uskutečňování lidství. Podnikání ve vzdělávání dospělých proto není jen ekonomickou činností, ale má výrazný etický smysl. Podnikatelská a manažerská etika v tomto případě nemůže být stejná jako u jiných organizací. Jsou navrženy optimální nástroje …moreAbstract:
The thesis provides theoretical context and anchoring for practice of educational organizations. Adult education is presented as a possible ideal of the process of "caring for the soul", the realization of humanity. Entrepreneurship in adult education is therefore not only an economic acti-vity but has a strong ethical sense. In this case, business and managerial ethics cannot be the same as other …more
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 21. 4. 2020
Accessible from:: 31. 12. 2999
Thesis defence
- Supervisor: Dr. Vladimír Šiler
Citation record
The right form of listing the thesis as a source quoted
KYSOVÁ, Iveta. Celoživotní vzdělávání jako filosofický úkol a etický problém. Ostrava, 2020. bakalářská práce (Bc.). OSTRAVSKÁ UNIVERZITA. Filozofická fakulta
Full text of thesis
Accessibility: Autor si nepřeje zpřístupnění práce veřejnosti
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- Soubory jsou nedostupné.
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: OSTRAVSKÁ UNIVERZITA, Filozofická fakultaUniversity of Ostrava
Faculty of ArtsBachelor programme / field:
Philosophy / Philosophy