Bc. Tomáš Masník

Master's thesis

Implementace ITIL v servisním oddělení firmy

ITIL Implementation at Operations Department of a Company
Abstract:
Tato práce popisuje implementaci doporučení z ITIL knihovny v konkrétním servisním oddělení středně velké IT firmy. Nejdříve je však čtenář seznámen s obecnou problematikou servisních oddělení a standardizace procesů v nich a následně s jednotlivými částmi ITIL. Následuje rozbor konkrétních kapitol ITIL, okomentovaný z pohledu servisního oddělení. Součástí práce je též projektová dokumentace implementace …more
Abstract:
This thesis is about implementing ITIL recommendations in a maintenance department of a middle-sized IT company. The reader is introduced to basic problems of maintenance departments and their process standardization. The next part is about all books and chapters of ITIL from the maintenance department's point of view. There is also a complete documentation for a project of implementation of ITIL in …more
 
 
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 28. 5. 2012

Thesis defence

  • Date of defence: 28. 6. 2012
  • Supervisor: RNDr. Jaroslav Ráček, Ph.D.
  • Reader: Mgr. Petr Klemšinský

Citation record

Full text of thesis

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Masarykova univerzita, Fakulta informatiky