Bc. Petra Marková

Master's thesis

Podpora prodeje v letecké dopravě pomocí věrnostních programů

Sales Promotion in Aviation Through Loyalty Programs
Abstract:
Práce se zabývá věrnostními programy, které vznikly právě v odvětví letecké dopravy. Z důvodu konkurence nabízí většina leteckých dopravců věrnostní program pro časté cestovatele, kteří mohou „sbírat míle“ a tyto míle mohou později směnit za vybrané odměny. V této práci jsou zachycena různá teoretická východiska podpory prodeje a věrnostních programů se zaměřením na loajalitu zákazníků. Dále se zabývá …more
Abstract:
This thesis deals with the loyalty programmes which has been created in the aviation. Due to the competition most airlines offer a loyalty programmes in which customers can collect points and these points can be later exchanged for rewards selected. In this thesis are captured various theoretical bases of sales promotion and loyalty programmes with a special focuse on customer loyalty. It also deals …more
 
 
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 30. 4. 2013

Thesis defence

  • Date of defence: 3. 6. 2013
  • Supervisor: RNDr. Aleš Krejčí, CSc.
  • Reader: PhDr. Karel Eliáš, CSc.

Citation record

Full text of thesis

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • no one
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Vysoká škola finanční a správní