Rozvoj neverbální komunikace pomocí metod dramatické výchovy u dětí se sociálním znevýhodněním – Mgr. Vendula Holčáková
Mgr. Vendula Holčáková
Bachelor's thesis
Rozvoj neverbální komunikace pomocí metod dramatické výchovy u dětí se sociálním znevýhodněním
Development of non-verbal communication using drama education methods for underprivileged children
Abstract:
Tato práce je rozdělena na dvě části, část teoretickou a část praktickou. V první kapitole teoretické části popisuji téma komunikace, její verbální a neverbální složku, rozdíl mezi těmito složkami, dále pak uvádím jednotlivé složky neverbální komunikace, význam neverbální komunikace ve společenském styku a také charakterizuji pojem komunikace činem. Druhá kapitola vysvětluje pojem dramatická výchova …moreAbstract:
This thesis consists of two parts; the theoretical and the practical. First comes the theoretical. In chapter one I describe communication, its verbal and non-verbal components and the difference between these two. I also present the individual components of non-verbal communication, the meaning of non-verbal communication in social interaction and describe the 'communication by action' concept. In …more
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 28. 4. 2009
Identifier:
https://is.muni.cz/th/k75mb/
Thesis defence
- Date of defence: 5. 6. 2009
- Supervisor: PaedDr. Marie Pavlovská, Ph.D.
Citation record
ISO 690-compliant citation record:
HOLČÁKOVÁ, Vendula. \textit{Rozvoj neverbální komunikace pomocí metod dramatické výchovy u dětí se sociálním znevýhodněním} Online. Bachelor's thesis. Brno: Masaryk University, Faculty of Education. 2009. Available from: https://theses.cz/id/efxw90/. [cit. 2024-04-20].
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Masarykova univerzita, Pedagogická fakultaMasaryk University
Faculty of EducationBachelor programme / field:
Special Education / Special Education
Theses on a related topic
-
Sociálně znevýhodněné prostředí a počáteční vzdělávání dítěte
Pavla Strýčková -
Sociální programy pro sociálně znevýhodněné děti v zemích Evropské unie
Jiřina Krejčová -
Možnosti trávení volného času nabízené neziskovými organizacemi pro sociálně znevýhodněné děti 1. stupně ZŠ
Barbara Puchalová -
Příběhy vychovatelů ve volném čase zaměřených na práci s rizikovými a sociálně znevýhodněnými dětmi
Ladislav Koubek -
Sociálně aktivizační služby
Radmila Větrovcová -
Problematika dětí ze sociálně znevýhodněného prostředí v mateřských školách
Veronika Hrdličková -
Non-verbal Communication in Malaysia: Gestures and Facial Expressions at Business Meetings and Negotiations
Martina Hejzlarová -
Non-verbal Communication across Cultures: Gestures and Facial Expressions in Business Meetings in France and the Czech Republic
Silvie Kopúnková