Mgr. Murad Musazade

Master's thesis

Consumer behavior and symbolic boundaries

Consumer behavior and symbolic boundaries
Abstract:
Výzkum zkoumá existenci symbolických hranic ve spotřebitelské kultuře a zdůrazňuje význam pochopení přání a motivací zákazníka, vedle jeho symbolických hranic, z hlediska dnešního světa, který se řídí spotřebou. Praktická část práce se soustředí na analýzu špičkové módní spediční značky ZARA, která je příkladem důležitosti neustálého zkoumání a zdokonalování služeb pro spotřebitele s cílem přizpůsobit …more
Abstract:
The research investigates the existence of symbolic limits in consumer culture and emphasizes the relevance of comprehending the customer's wants and motivations, in addition to their symbolic boundaries, in the perspective of today's consumer-driven world. The practical section of the thesis concentrates on analysing a top fashion-forwarder brand, ZARA, which exemplifies the importance of continuously …more
 
 
Language used: English
Date on which the thesis was submitted / produced: 2. 10. 2023

Thesis defence

  • Date of defence: 3. 11. 2023
  • Supervisor: Mgr. Jitka Cirklová, M.A.
  • Reader: Ing. Dagmar Frendlovská, Ph.D.

Citation record

Full text of thesis

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Vysoká škola finanční a správní