Analýza procesu tvorby strategie podniku – Bc. Martina Vieriková
Bc. Martina Vieriková
Master's thesis
Analýza procesu tvorby strategie podniku
Analysis of the process of creating a business strategy
Abstract:
Cílem diplomové práce je analýza procesu vytváření strategie ve vybraném podniku, následné zjištění jeho strategické pozice na trhu a vlivu na jeho konkurenceschopnost. Teoretická část práce poskytuje vhled do řešené problematiky prostřednictvím literární rešerše odborné literatury. V praktické části jsou získané poznatky o procesu tvorby strategie porovnány s přístupem analyzovaného podniku. Na základě …moreAbstract:
The aim of the thesis is to analyse the process of creating a strategy in a selected company, the subsequent determination of its strategic position in the market, and the evaluation of its competitiveness. The theoretical part of the thesis provides insight into the issues addressed through academic literature research. In the practical part, the acquired knowledge about the process of creating a …more
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 16. 5. 2022
Identifier:
https://is.muni.cz/th/oudcr/
Thesis defence
- Date of defence: 22. 6. 2022
- Supervisor: Ing. Viliam Záthurecký, MBA
- Reader: doc. Ing. Ondřej Částek, Ph.D.
Citation record
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Masarykova univerzita, Ekonomicko-správní fakultaMasaryk University
Faculty of Economics and AdministrationMaster programme / field:
Business Management / Business Management
Theses on a related topic
-
Differentiated implementation in the EU: A comparative case study of the Marine Strategy Framework Directive in Ireland and the Netherlands
Eimear Willett -
Strategie a její implementace v organizacích veřejné správy
Miroslav Račuch -
Vize jako nezbytný základ tvorby strategie podniku
Jakub Vácha -
Strategie v řízení zdravotnického zařízení (SWOT analýza, koncepce, politika, tvorba a implementace strategie ve zdravotnickém zařízení)
David BESTA -
Tvorba a implementace strategie LoPe Fruit, s.r.o.
Monika HAJSKÁ -
Tvorba a implementace strategie LoPe Fruit, s.r.o.
Monika HAJSKÁ -
Strategie rozvoje společnosti AIR TEAM, s.r.o.
Jan Polák -
Innovation and its influence on strengthening the competitive advantage of the company
Alexandra Nam