Bc. Barbora Stárková

Master's thesis

Efektivní komunikace a marketing jako nástroj rozvoje neziskových organizací

Efficient Communication and Marketing as a Means of Non-profit Organizations’ Development
Abstract:
Neziskové organizace fungují již od počátku 19. století jako šiřitelé kultury, vzdělání a rozvoje lidské činnosti obecně. Jsou to instituce kladoucí si za cíl uspokojovat potřeby svých členů i celé společnosti. Tyto organizace nedosahují zisku, jejich příjmy slouží pouze k pokrytí všech jejich aktivit. Stejně jako komerční firmy i neziskové organizace uplatňují prvky marketingu a komunikace. V praktické …more
Abstract:
Non-profit organizations have been spreading culture, education and development of human activities in general since the beginning of the 19th century. These institutions aim to meet the needs of their members and of the entire society. These organizations do not make any profit; the revenues are used solely to meet their expenses. Like commercial companies, non-profit organizations use elements of …more
 
 
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 14. 4. 2011

Thesis defence

  • Date of defence: 20. 6. 2011
  • Supervisor: Ing. Naděžda Petrů, Ph.D.
  • Reader: doc. Dr. Zdeněk Cecava, CSc.

Citation record

Full text of thesis

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • no one
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Vysoká škola finanční a správní