The practice of price discrimination – Fidan Rahimova
Fidan Rahimova
Diplomová práce
The practice of price discrimination
The practice of price discrimination
Anotace:
Cenová diskriminace je běžnou cenovou strategií používanou podniky k účtování různé ceny za stejný produkt nebo službu na základě různých faktorů. Strategie je kontroverzním tématem a někteří to považují za nekalou obchodní praktiku zatímco jiní to vidí jako praktický způsob, jak zvýšit příjmy a zisky. Rozumět dopad cenové diskriminace na trh a ekonomický blahobyt, diplomová práce si klade za cíl identifikovat …víceAbstract:
Price discrimination is a common pricing strategy used by businesses to charge different prices for the same product or service based on various factors. The strategy has been a controversial topic, with some considering it an unfair business practice while others see it as a practical way to increase revenue and profits. To understand the impact of price discrimination on the market and economic well …více
Jazyk práce: angličtina
Datum vytvoření / odevzdání či podání práce: 14. 4. 2023
Identifikátor:
https://is.vsfs.cz/th/zzgy0/
Obhajoba závěrečné práce
- Obhajoba proběhla 7. 6. 2023
- Vedoucí: Ing. Petr Mach, Ph.D.
- Oponent: Mgr. Ing. Teymur Akhundov
Plný text práce
Obsah online archivu závěrečné práce
Zveřejněno v Theses:- světu
Jak jinak získat přístup k textu
Instituce archivující a zpřístupňující práci: Vysoká škola finanční a správníVysoká škola finanční a správní
Magisterský studijní program / obor:
Economics and Management / Economics and Management
Práce na příbuzné téma
-
Application of price discrimination methods to increase firms profit
Yuchen Si -
Price discrimination in the Russian market of telecommunication
Aliya Bilyaeva -
Market entry strategy of Ben & Jerry’s to the Russian market: is there market for a sustainable brand in the Russian Federation?
Gasan Gasanov -
Descriptive Analysis of Money Market and Capital Market in a selected country
Elnur Ibrahimov -
The Regulatory Culture of the Italian Energy Market: a potentional conflict with the vision of market liberalization?
Lukas Grossi -
Market Entry Strategy for Huawei into the Central European Market
Mengze Shao -
Organized Retail Investors in the US Financial Market - how GME and AMC influence market efficiency
Mick Wannink -
"Market Entry Strategies The Case of Heper Lighting Entering the UK Market."
Doǧukan Aydin