Michal Lokvenc

Bachelor's thesis

Simulační porovnání energetické náročnosti elektrické a hybridní jednotky

Abstract:
Bakalářská práce se zabývá porovnáním energetické náročnosti hybridní a elektrické jednotky. Práce obsahuje popis funkce hybridních jednotek a dále příklady jednotlivých, v současnosti vyráběných nebo vyvíjených typů s uvedením dostupných technických parametrů. Je zvolen vhodný traťový úsek a k tomu odpovídající jednotky pro simulační výpočet včetně stanovení jejich parametrů. Dále je zvoleno řešení …more
Abstract:
This bachelor thesis deals with a comparison of energy consumption of a hybrid and electric multiple unit. The thesis contains a description of the function of hybrid units and examples of currently produced or development types with their technical parameters. A suitable section of railway line and corresponding multiple units (including determination of their parameters) are chosen for simulations …more
 
 
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 14. 5. 2021
Accessible from:: 31. 12. 2999

Thesis defence

  • Supervisor: Ing. Tomáš Michálek, Ph.D.

Citation record

The right form of listing the thesis as a source quoted

Lokvenc, Michal. Simulační porovnání energetické náročnosti elektrické a hybridní jednotky. Pardubice, 2021. bakalářská práce (Bc.). Univerzita Pardubice. Dopravní fakulta Jana Pernera

Full text of thesis

Accessibility: Autor si nepřeje zpřístupnění práce veřejnosti

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • Soubory jsou nedostupné.
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Univerzita Pardubice, Dopravní fakulta Jana Pernera

University of Pardubice

Faculty of Transport Engineering

Bachelor programme / field:
Transport Technology and Communications / Transport Means: Rail Vehicles