Das Stationenlernen als eine Form des Offenen Unterrichts. Die Vorteile und Nachteile des Stationenlernens. – Mgr. Lucie Janáčková
Mgr. Lucie Janáčková
Bachelor's thesis
Das Stationenlernen als eine Form des Offenen Unterrichts. Die Vorteile und Nachteile des Stationenlernens.
The learning centers as a form the open learning. The advantages and disadvantages of learning centers
Abstract:
This bachelor thesis analyzes the method of learning centers. The theoretical part of this work deals with the issues of unbound education, the following part deals with the station teaching where I intent to formulate the theoretical basis of possible advantages and disadvantages related to this method. In the practical part of my thesis I describe the material that I personally created for learning …moreAbstract:
Ve své bakalářské práci se věnuji metodě vyučování na stanovištích. V teoretické části se zabývám nejprve problematikou otevřeného vyučování,v další části pak staničním učení, ve kterém se snažím formulovat teoretická východiska možných výhod a nevýhod, která jsou s touto metodou spojená. V praktická části prezentuji svůj vytvořený materiál určený pro učení na stanovištích, který mi umožnil posouzení …more
Language used: German
Date on which the thesis was submitted / produced: 20. 4. 2014
Identifier:
https://is.muni.cz/th/xmugp/
Thesis defence
- Date of defence: 5. 6. 2014
- Supervisor: PhDr. Alice Brychová, Ph.D.
Citation record
ISO 690-compliant citation record:
JANÁČKOVÁ, Lucie. \textit{Das Stationenlernen als eine Form des Offenen Unterrichts. Die Vorteile und Nachteile des Stationenlernens.}. Online. Bachelor's thesis. Brno: Masaryk University, Faculty of Education. 2014. Available from: https://theses.cz/id/ejb7us/.
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Masarykova univerzita, Pedagogická fakultaMasaryk University
Faculty of EducationBachelor programme / field:
Specialization in Education / Teacher Training in Foreign Languages - German Language
Theses on a related topic
-
Ověření jazykové úrovně A1 na základě SERR na stanovištích
Monika Šedá -
Vyučování na stanovištích jako forma opakování lekcí učebnice německého jazyka
Zuzana Bořecká -
Využívání informačních a komunikačních technologií a změny způsobu práce v současných organizacích
Daniel Šimek -
Analýza efektivity a optimalizace organizační struktury ve vybrané organizaci
Jan Jurák -
Virtual organization as a special cooperation form in the activity field of Mergers & Acquisitions
Nicholas Hanser -
Založení sportovní organizace, právní forma občanské sdružení
Lukáš Raclavský -
Franchising jako forma organizace odbytové cesty
Pavla Jordáková -
Bezúročné mikropôžičky ako forma virtuálneho dobrovoľníctva
Lenka Ďuríková