Markéta Soukupová

Bachelor's thesis

Možnosti využití učebních strategií jako kompenzace vývojové dysfázie u vysokoškolské studentky

The application of learning strategies to compensate for dysphasia in a university student
Abstract:
Tato bakalářská práce zkoumá možnosti využití učebních strategií pro studenty s přetrvávající vývojovou dysfázií, kteří studují na VŠ. V teoretické části práce jsou popsány charakteristické rysy vývojové dysfázie jak u dítěte, tak dospělého člověka. Teoretická část se také zabývá obtížemi jedince s vývojovou dysfázií, které přetrvávají při studiu na VŠ a to těmi, které souvisí s porozuměním obsahu …more
Abstract:
This bachelor's thesis deals with learning strategies for university students, who are dysphasic. The characteristic features of dysphasia in children and adults are described in the theoretical part of the thesis. Also this part of thesis provides examples of students' difficulties which persist into university studies. These problems include problems understanding of spoken words of educators during …more
 
 
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 27. 5. 2020

Thesis defence

  • Date of defence: 23. 6. 2020
  • Supervisor: Ing. Jana Kozáková
  • Reader: PaedDr. Dana Hánková, Ph.D.

Citation record

Full text of thesis

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • autentizovaným zaměstnancům ze stejné školy/fakulty, autentizovaným studentům ze stejné školy/fakulty
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: AKCENT College