Michal Bielák

Bachelor's thesis

Implementace AI modelu pro závodní počítačovou hru

AI model implementation for computer racing game
Abstract:
Bakalářská práce se zabývá tvorbou závodní počítačové hry spolu s klientem, umožňujícím ovládání této hry. Práce popisuje výběr technologií pro vývoj, rozebírá jednotlivé typy umělé inteligence, jejich vývoj, rozšíření a dělení. Dále se práce věnuje popisu vývoje samotné hry a klienta, kde jsou tyto části rozděleny do jednotlivých fází, dle problémů, které jsou v jednotlivých fázích vývoje řešeny.
Abstract:
The bachelor's thesis deals with the creation of a racing videogame together with the AI client, enabling the control of this game. The thesis describes the selection of technologies for development, analyzes individual types of artificial intelligence, their development and division according to different criteria. Furthermore, the work is dedicated to the development description of the game itself …more
 
 
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 10. 5. 2024
Accessible from:: 31. 12. 2999

Thesis defence

  • Supervisor: Ing. Jan Merta, Ph.D.

Citation record

The right form of listing the thesis as a source quoted

Bielák, Michal. Implementace AI modelu pro závodní počítačovou hru. Pardubice, 2024. bakalářská práce (Bc.). Univerzita Pardubice. Fakulta elektrotechniky a informatiky

Full text of thesis

Accessibility: Autor si nepřeje zpřístupnění práce veřejnosti

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • Soubory jsou nedostupné.
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Univerzita Pardubice, Fakulta elektrotechniky a informatiky

University of Pardubice

Faculty of Electrical Engineering and Informatics

Bachelor programme / field:
Information Technology / Information Technology