Obal jako jednoznačný identifikátor konkrétního výrobku pro spotřebitele – Bc. Veronika Hybšová
Bc. Veronika Hybšová
Master's thesis
Obal jako jednoznačný identifikátor konkrétního výrobku pro spotřebitele
Packaging as a Unique Identifier of Specific Products for Consumers
Abstract:
Konkrétní výrobek jakožto i jeho velmi podstatná část, obal, je důležitou, a dovoluji si tvrdit, že tou nejdůležitější, součástí marketingového mixu každé společnosti. A to proto, že dnešní svět je postaven na spotřebě a zákazníci žádají stále lepší a dokonalejší výrobky a služby. Není-li co prodávat, nejsou zákazníci a není ani potřeba, aby existoval prodejce. Zároveň není-li výrobek konkrétního výrobce …moreAbstract:
I would like to say, that the specific product as well as his very substantial part – packaging – are the most important parts of the marketing mix of each company. It is because of the fact, that today's world is built on consumption and customers demand better and better products and services. And when doesn’t exist anything to sell, there are no customers and that is why it is not necessary to exist …moreKeywords
Funkce obalu Značka Marketingový mix Stohovatelnost zboží Pohodlí zákazníka Design Nákupní rozhodování Segmentace Zacílení Produkt Umístění Propagace Reklama Konkurence Dotazník. Packaging function Brand Marketing mix Stacking of goods Customer convenience Purchase decision Segmentation Targeting Product Positioning Promotion Advertisement Competition Questionnaire.
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 14. 4. 2011
Identifier:
https://is.vsfs.cz/th/yfjj2/
Thesis defence
- Date of defence: 25. 6. 2011
- Supervisor: PhDr. Adolf Vodrážka
- Reader: PhDr. Miloslav Kafka, CSc.
Citation record
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- no one
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Vysoká škola finanční a správníUniversity of Finance and Administration
Master programme / field:
Economics and Management / Marketing Communication
Theses on a related topic
-
Customers' view on convenience products packet design.
Mohammad Mahin Intasher Chowdhury -
Marketingový mix prodejny Alter Ego
Karolína Schőnviská -
Marketingový mix vybrané společnosti
Adam Kocián -
Marketingový mix společnosti Frontier Components, s.r.o.
Adéla Horečková -
Marketingový mix vybraného podniku
Denis Vejtasa -
Marketingový mix vybrané společnosti
Pavlína Sasinová -
Dopady hodnocení spokojenosti zákazníků na marketingový mix
Veronika Haasová -
Marketingový mix vybrané společnosti
Jakub Havel