Intonace a ladění specifika ladění ve smyčcovém kvartetu a rozdíly vůči sólové hře – Karel Chudý
Karel Chudý
Diplomová práce
Intonace a ladění specifika ladění ve smyčcovém kvartetu a rozdíly vůči sólové hře
Intonation and Tuning
Anotace:
Následující práce je rozčleněna do dvou základních celků. První tvoří matematický a historický popis běžných, dostupných ladících systémů, jako jsou např. pythagorejské, dydimické, středotónové systémy či jiná dobře temperovaná ladění. Na základě těchto znalostí se v druhé části zabývám teoretickými úvahami o intonaci v ansámblové a sólové hře a jejich uvedení do praxe. Práce nemá za úkol naučit čtenáře …víceAbstract:
The following thesis is divided into two parts. The first one is the mathematical and historical description of common available tuning systems, such as the Pythagorean-system, just intonation, Meantone-system, and other well-tempered tuning. Based on this knowledge there is in the second part theoretical considerations of ensemble and solo intonation and their putting into the practice. This thesis …víceKlíčová slova
temperované laděníKlíčová slova
přirozené laděníKlíčová slova
hudbaKlíčová slova
hudební laděníKlíčová slova
ladění (hudba)Klíčová slova
intonace (hudba)Klíčová slova
přirozené laděníKlíčová slova
smyčcový kvartetKlíčová slova
hudební interpretaceKlíčová slova
hudební teorie
Jazyk práce: čeština
Datum vytvoření / odevzdání či podání práce: 30. 4. 2012
Identifikátor:
http://hdl.handle.net/10318/7509
Obhajoba závěrečné práce
- Obhajoba proběhla 24. 5. 2012
- Vedoucí: Jiří HOŠEK
- Oponent: Dominika Hošková
Citační záznam
Citace dle ISO 690:
CHUDÝ, Karel. \textit{Intonace a ladění specifika ladění ve smyčcovém kvartetu a rozdíly vůči sólové hře}. Online. Diplomová práce. Praha: Akademie múzických umění v Praze, Hudební a taneční fakulta. 2012. Dostupné z: https://theses.cz/id/elntue/.
Plný text práce
Právo: Autor udělil v licenci souhlas s: nesouhlasím s žádným způsobem užití uvedeným pod body a) - e) In the license agreement the author has granted the following: nesouhlasím s žádným způsobem užití uvedeným pod body a) - e)
Obsah online archivu závěrečné práce
Zveřejněno v Theses:- Soubory jsou od 12. 8. 2013 dostupné: autentizovaným zaměstnancům ze stejné školy/fakulty, autentizovaným studentům ze stejné školy/fakulty
Jak jinak získat přístup k textu
Instituce archivující a zpřístupňující práci: Akademie múzických umění v Praze.Hudební a taneční fakulta. KnihovnaAkademie múzických umění v Praze
Hudební a taneční fakultaMagisterský studijní program / obor:
Hudební umění / Violoncello
Práce na příbuzné téma
-
B. Javorskij a jeho přínos v interpretaci DTK J.S. Bacha
Evgenia Vorobyeva -
K interpretaci skladeb J. S. Bacha na moderní klavír
Andrea Bartáková Vlachová -
Hudba očima matematiky aneb Klavír jako matematická pomůcka
Lucie URBANCOVÁ -
Metodické listy pro výuku elementární hudební teorie v rámci přípravného studia II. stupně hudebního oboru základní umělecké školy
Pavel Cígler -
Výzkum rozvoje tvořivosti a výuky teorie v hodinách hudební výchovy na 2. stupni základních škol a nižších gymnáziích
Michala Vosyková -
Výuka základů hudební teorie pomocí kytary
Lucie Vernerová -
Elementární hudební teorie ve výuce hudební výchovy na 1. stupni ZŠ a její praktické uchopení.
Lucie NÁŠELOVÁ -
Výuka hudební teorie ve virtuální realitě
Petr Gela