Influence of commodity costs on the price of FMCG products – Danagul Baituyakova
Danagul Baituyakova
Diplomová práce
Influence of commodity costs on the price of FMCG products
Influence of commodity costs on the price of FMCG products
Anotace:
The goal of this thesis is to provide a reader with a comprehensive outlook on the cost-pricing process in a real FMCG company. Firstly, the thesis concentrates on the theoretical background of cost methodologies and pricing strategies from a perspective of a private firm. Secondly, the thesis presents a tool, which calculates the reflection of the change in the commodity cost on the shelf price of …víceAbstract:
The goal of this thesis is to provide a reader with a comprehensive outlook on the cost-pricing process in a real FMCG company. Firstly, the thesis concentrates on the theoretical background of cost methodologies and pricing strategies from a perspective of a private firm. Secondly, the thesis presents a tool, which calculates the reflection of the change in the commodity cost on the shelf price of …více
Jazyk práce: angličtina
Datum vytvoření / odevzdání či podání práce: 2. 3. 2015
Identifikátor:
http://www.vse.cz/vskp/eid/52503
Obhajoba závěrečné práce
- Obhajoba proběhla 8. 9. 2016
- Vedoucí: Ladislav Tyll
- Oponent: Ondřej Machek
Plný text práce
Obsah online archivu závěrečné práce
Zveřejněno v Theses:- autentizovaným zaměstnancům ze stejné školy/fakulty
Jak jinak získat přístup k textu
Instituce archivující a zpřístupňující práci: Vysoká škola ekonomická v Prazehttp://www.vse.cz/vskp/eid/52503
Vysoká škola ekonomická v Praze
Magisterský studijní program / obor:
Ekonomika a management / International Management
Práce na příbuzné téma
-
Změna typu vyjednávání s dodavateli v FMCG řetězcích mezi lety 2021-2022
Adam Schönwälder -
Sales Promotion as a tool of the Integrated Marketing Communication in the selected company (FMCG)
Shawky Gamal Shawky Hassan Rezk -
Identifikace a zhodnocení cirkulárních strategií v oblasti FMCG s ohledem na environmentální a ekonomické faktory pro zvýšení udržitelnosti
Michaela Žilinská -
Sales Promotion as a Tool of the Integrated Marketing Communication in the Selected Trade Company (FMCG)
Timur Panov -
Sales Promotion as a Tool of the Integrated Marketing Communication in the Selected Trade Company (FMCG)
Sabine Koch -
Sales Promotion as a Tool of the Integrated Marketing Communication in the Selected Trade Company (FMCG)
Yuliya Laas -
Vplyv ekológie na budúcnosť FMCG podniku v oblasti čistiacich prostriedkov
René Peľak -
Cross-cultural Adaptation of Digital Marketing Communications of International FMCG Companies in CEE
Egor Demtsev