Václav Reischl
Bachelor's thesis
Doing business in Lithuania
Podnikatelské prostředí v Litvě
Abstract:
Tato bakalářská práce analyzuje podnikatelské prostředí v Litevské republic s ohledem na potencionálního investora, který by zvažoval investici do této pobaltské země. V první kapitole bakalářské práce jsou popsány historie a demografický vývoj Litvy. Ve druhé kapitole je použit model PEST pro detailní analýzu politického, ekonomického, sociálního a technologického prostředí v Litvě. Poslední kapitule …moreAbstract:
The bachelor thesis examines the business environment of the Lithuanian Republic in respect to the potential investor, who would consider investing his capital into the country. Firstly the historical background and the demographical development of the country are examined. Secondly the thesis includes the PEST analysis of the Lithuania. The four environments, which are the political, economic, social …more
Language used: English
Date on which the thesis was submitted / produced: 25. 9. 2015
Identifier:
http://www.vse.cz/vskp/eid/49598
Thesis defence
- Date of defence: 24. 5. 2016
- Supervisor: Ilya Bolotov
- Reader: Gina Cook
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- autentizovaným zaměstnancům ze stejné školy/fakulty
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Vysoká škola ekonomická v Prazehttp://www.vse.cz/vskp/eid/49598
Vysoká škola ekonomická v Praze
Bachelor programme / field:
Mezinárodní ekonomické vztahy / International Business
Theses on a related topic
-
Doing Business in India
Ondřej Terš -
E- Commerce and Doing Business in Gaming Industry
Sunethra Nirmali Gouri Boyinová -
Strategic Analysis of Ørsted Company in the Danish Market
Egor Zubko -
Strategic Analysis of Huawei Technologies Group Co., Ltd in Chinese market
Sailing Chen -
Strategic Analysis of the company Universal Life in Cyprus
Konstantinos Evangelou -
Economic analysis of BP company
Zhu Cheng -
Strategic Analysis of PRACTO
Kunaal Khosla -
The Analysis of Marketing Strategy of Airbnb and Their Current Business Model
Markéta VEVERKOVÁ