Využití technologií eye trackingu ve virtuální realitě pro použití v architektonických projektech – Bc. Lukáš Eis
Bc. Lukáš Eis
Master's thesis
Využití technologií eye trackingu ve virtuální realitě pro použití v architektonických projektech
Application of eye tracking technologies in virtual reality for architectural projects
Abstract:
Tato diplomová práce pojednává o výhodách využití technologií eye trackingu ve virtuální realitě se zaměřením na architektonické projekty. Teoretická část práce byla zaměřena na popis historie, současné oblasti využití, dostupné hardwarové a softwarové řešení a také na výhody využití technologií eye trackingu. Autor také řeší problematiku testování použitelnosti a poukazuje na aktuální limity této …moreAbstract:
This thesis explores the benefits of using eye tracking technologies in virtual reality with a focus on architectural projects. The theoretical part of the thesis was focused on the description of the history, current areas of use, available hardware and software solutions, as well as the advantages of using eye tracking technologies. The author also addresses the issue of usability testing and highlights …more
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 30. 3. 2024
Thesis defence
- Date of defence: 28. 5. 2024
- Supervisor: Ing. Petr Benda, Ph.D.
- Reader: Barbora Bendová, externi
Citation record
ISO 690-compliant citation record:
EIS, Lukáš. \textit{Využití technologií eye trackingu ve virtuální realitě pro použití v architektonických projektech}. Online. Master's thesis. Praha: Czech University of Life Sciences Prague, Faculty of Economics and Management. 2024. Available from: https://theses.cz/id/eo63kn/.
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Česká zemědělská univerzita v Praze, Provozně ekonomická fakultaCzech University of Life Sciences Prague
Faculty of Economics and ManagementMaster programme:
Informatika
Theses on a related topic
-
Virtual Humans: Immersive Virtual Reality in Psychological Research
Alžběta Šašinková -
Stress exposure and self-regulation in Virtual Reality
Bojan Kerouš -
Aplikace virtuální reality v Unreal Engine
Pavel Zelený -
Možnosti virtuální reality v Unreal Engine 5
Josef Kotlář -
Vývoj nové herní aplikace pro virtuální realitu s použitím Unreal Engine 4
Ondřej Plíva -
Application of Virtual Reality Technology in the Marketing of Companies/
Denis Gazetdinov -
Extensible Visualization of C# Codebases
Adam Štěpánek -
Eye-tracking analýza statických interaktivních map s využitím nástroje ET2Spatial
Jan ŠENKEŘÍK
Name
Posted by
Uploaded/Created
Rights