Biomechanický model motocyklisty – LIC.-ING. Pedro Miguel de Almeida TALAIA
LIC.-ING. Pedro Miguel de Almeida TALAIA
Doctoral thesis
Biomechanický model motocyklisty
Motorcyclist Biomechanical Model
Abstract:
Hlavním cílem práce je implementovat biomechanický model motocyklisty. Motocykl je vozidlo, které zapadá do skupiny zranitelných, pokud dojde k nehodě. Několik způsobů, jak modelovat lidské tělo, jejich anatomické a fyziologické vlastnosti, a mechanismy traumatu jsou vyhodnoceny a shrnuty z hlediska motocyklisty. Jsou také zkoumány způsoby a postupy, jak analyzovat trauma a zranění. Podrobné informace …moreAbstract:
The main propose of our work is the implementation of a Motorcyclist Biomechanical Model. Being the PTW a vehicle that fits in the fragile group of road user, their involvement in road collisions is a systemic problem in our days. The several ways to model the human body, their anatomical and physiologic characteristics, and trauma mechanisms are evaluated and summarized in the motorcyclist point of …more
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 2. 10. 2013
Accessible from:: 31. 12. 2999
Thesis defence
- Date of defence: 3. 12. 2013
Citation record
The right form of listing the thesis as a source quoted
TALAIA, Pedro Miguel de Almeida. Biomechanický model motocyklisty. Plzeň, 2013. disertační práce (Ph.D.). ZÁPADOČESKÁ UNIVERZITA V PLZNI. Fakulta aplikovaných věd
Full text of thesis
Accessibility: Autor si nepřeje zpřístupnění práce veřejnosti
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- Soubory jsou nedostupné.
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: ZÁPADOČESKÁ UNIVERZITA V PLZNI, Fakulta aplikovaných vědVázaný výtisk práce naleznete v Univerzitní knihovně ZČU, více na http://www.knihovna.zcu.cz/kvalifikacni-prace/
University of West Bohemia
Faculty of Applied SciencesDoctoral programme / field:
Applied Sciences and Computer Engineering / Applied Mechanics