Ing. Kateryna Ryzhuk

Master's thesis

Segmentace trhu a vliv positioningu na chování zákazníka

Market segmentation and Influence of positioning upon customer’s behaviour
Abstract:
Tato diplomová práce se skládá ze dvou částí – teoretické a praktické. Teoretická část se zaměřuje na metodu STP (segmentace, targeting, positioning), její charakteristiku a podstatu. Také je tato práce věnována analýze chování zákazníků. Praktická část se zabývá analýzou konkrétní firmy a hledáním efektivních postupů při umísťování produktu firmy na trhu. Cílem diplomové práce je vyhodnocení analýzy …more
Abstract:
This thesis consists of two parts - theoretical and practical. The theoretical part focuses on the method of STP (segmentation, targeting, positioning), its characteristics and essence. Also, this thesis is devoted to analysis of customer behavior. The practical part analyzes the specific company and finding effective procedure for putting the product on the market. The aim of this thesis is to evaluate …more
 
 
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 24. 4. 2017

Thesis defence

  • Date of defence: 8. 6. 2017
  • Supervisor: Ing. Miloslav Vaňák
  • Reader: PhDr. Miloslav Kafka, CSc.

Citation record

Full text of thesis

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • všem autentizovaným
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Vysoká škola finanční a správní

University of Finance and Administration

Master programme / field:
Economics and Management / Marketing Communication