Klára Lukavská

Bachelor's thesis

Proniknutí české firmy na turecký trh (s využitím případové studie)

Entrance of the Czech firm to the Turkish market (based on case study)
Abstract:
Cílem bakalářské práce je na základě teoretickým poznatků analyzovat obchodní případ menší české společnosti působící v oblasti průmyslových maziv, která se pokusila o vstup na turecký trh, který ovšem skončil neúspěšně. A dále tyto teoretické poznatky aplikovat na návrhu alternativního řešení při opakovaném pokusu. V první kapitole je charakterizováno Turecko, jeho makroekonomické ukazatele a specifika …more
Abstract:
The aim of the Bachelor thesis is to analyze the business case of small Czech firm, based on theoretical knowledge, whose core business is production of motor oils and industrial lubricants. The firm tried to enter Turkish market. This try, however, happened to be unsuccessfull. The first chapter characterizes Turkey as such, its macroeconomics indicators and the specifics of business negotiation. …more
 
 
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 25. 6. 2012

Thesis defence

  • Date of defence: 17. 4. 2013
  • Supervisor: Iveta Černá
  • Reader: Jan Kopecký

Citation record

Full text of thesis

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • autentizovaným zaměstnancům ze stejné školy/fakulty
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Vysoká škola ekonomická v Praze
http://www.vse.cz/vskp/eid/35187