Ivana KALINOVÁ

Bachelor's thesis

Vliv výuky finanční matematiky na úroveň finančních znalostí studentů středních škol

The influence of financial mathematics on the level of financial knowledge in high school
Abstract:
Dle současných studií jsou studenti po absolvování střední školy vysoce náchylní na zadlužování, což souvisí s nízkými finančními znalostmi mladých lidí. Studenti nečerpají znalosti jen ve škole, ale rovněž z prostředí, ve kterém se pohybují a vyrůstají. Tyto faktory mají značný vliv na utváření si správných finančních návyků. Jedná se o vstupy, se kterými studenti přicházejí do školy a finanční matematika …more
Abstract:
According to current studies, students are highly vulnerable to debt after graduating from high school, which is related to the low financial knowledge of young people. Students do not only gain knowledge at school, but also from the environment in which they move and grow up. These factors have a significant impact on the formation of good financial habits. These are the inputs that students come …more
 
 
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 6. 4. 2023
Accessible from:: 31. 12. 2999

Thesis defence

  • Supervisor: Ing. Lucie Kopáčková

Citation record

The right form of listing the thesis as a source quoted

KALINOVÁ, Ivana. Vliv výuky finanční matematiky na úroveň finančních znalostí studentů středních škol. Ústí nad Labem, 2023. bakalářská práce (Bc.). UNIVERZITA JANA EVANGELISTY PURKYNĚ V ÚSTÍ NAD LABEM. Fakulta sociálně ekonomická

Full text of thesis

Accessibility: Autor si nepřeje zpřístupnění práce veřejnosti

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • Soubory jsou nedostupné.
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: UNIVERZITA JANA EVANGELISTY PURKYNĚ V ÚSTÍ NAD LABEM, Fakulta sociálně ekonomická

JAN EVANGELISTA PURKYNĚ UNIVERSITY IN ÚSTÍ NAD LABEM

Faculty of Social and Economic Studies

Bachelor programme / field:
Economics and Management / Economics and Management