Počátky řemeslné výroby v Čechách a počátky komerční komunikace – Bc. Irena Jochmanová
Bc. Irena Jochmanová
Bachelor's thesis
Počátky řemeslné výroby v Čechách a počátky komerční komunikace
The origin of handicraft and business communication in Bohemia
Abstract:
Rozvoj řemeslné výroby a navazujících obchodních a posléze i peněžně-obchodních vztahů sahá v českých zemích hluboko před slovanskou historii. Již ve střední a zejména pozdní době bronzové bylo dosaženo prvního velkolepého vrcholu, kdy obchodní vztahy svojí šíří a komplexností předčily analogický vývoj dokonce i v západní Evropě. Poté můžeme pozorovat pozvolný ale dlouhodobý úpadek v období keltském …moreAbstract:
The development of handicrafts and related market and business relations at Bohemia and Moravia region exist a long time before Slavonic history. Already at middle and late Bronz Age we can see the first remarkable zenith when the handicrafts and market relations in total spektrum and complecity even overacheaved analogical situation in western Europe. Then we can see moderate but long term decrease …more
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 26. 5. 2009
Identifier:
https://is.vsfs.cz/th/a1752/
Thesis defence
- Date of defence: 2. 2. 2010
- Supervisor: prof. PhDr. Dušan Pavlů, CSc.
- Reader: PhDr. Marie Hamplová
Citation record
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- no one
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Vysoká škola finanční a správníUniversity of Finance and Administration
Bachelor programme / field:
Economics and Management / Marketing Communication
Theses on a related topic
-
Increasing Food Production in the Agriculture Sector as a Factor for Poverty Reduction in Ghana
Philip Osae Ofori -
Land Access and Youth Participation in Agriculture: The case of Zimbabwe.
Trevor Tanaka Moyo -
Climate variability and adoption of climate smart agriculture in Zimbabwe
Beaula Fadzayi Chipoyera -
Analysis of production efficiency and the impact of extension services and policies on cocoa productivity in the western region of Ghana
Michael Amponsah Odei -
The impact of returns on consumer behavior while purchasing goods online on apparel market in Czech Republic
Mikhail Serebriannikov -
Country of origin effect and the impact of brand nationality on the perception of quality in the luxury goods market
Silvie Dittertová -
Marketing Communication of Luxury Goods in Russia
Nataliya Khaustova -
Marketing Communication of Luxury Goods in Russia
Nataliya Khaustova