Bc. Katarína Janigová
Master's thesis
Jazyk reklamy
The language of Advertising
Abstract:
Thesis "Language of Advertisement" is focused on analysis of linguistic means, which are used in making of advertisements. The aim of theoretical part is concept of advertising, the history, principles of advertising, typology, functions of advertising and so on. The next part explains the relationship between language and advertisement. Practical part presents specific examples of advertising texts …moreAbstract:
Diplomová práca "Jazyk reklamy" je zameraná na analýzu jazykových prostriedkov využívaných pri tvorbe reklamy. Predmetom teoretickej časti je pojem "reklama", história reklamy, jej princípy fungovania, typologizácia, funkcie. Objasnený je vzťah reklamy a jazyka, jazykového štýlu. V praktickej časti sú predložené konkrétne príklady reklamných textov a ich využitie (ne)jazykových prostriedkov ako nástrojov …more
Language used: Slovak
Date on which the thesis was submitted / produced: 2. 6. 2014
Identifier:
https://is.muni.cz/th/i4qe2/
Thesis defence
- Date of defence: 18. 6. 2014
- Supervisor: Mgr. Roman Madecki, Ph.D.
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Masarykova univerzita, Filozofická fakultaMasaryk University
Faculty of ArtsMaster programme / field:
Philology / Slovak Language and Literature
Theses on a related topic
-
Využitie reklamy vo finančných inštitúciách
Tatiana Lehocká -
Jazyk média digitálních her jako svébytná estetická složka
Dominik Jícha -
Jazyk ruské mediální propagandy v podmínkách vojensko-politické konfrontace na východě Ukrajiny v roce 2014
Pavel SIDOROV -
Hedging v politickém diskursu: jazyk Brexitu
Petra ŘÍHOVÁ -
Jazyk sociálních médií jako varieta angličtiny
Soňa VOBOŘILOVÁ -
Jazyk sociálních médií jako varieta angličtiny
Soňa VOBOŘILOVÁ