Lucie HOSPODKOVÁ

Bachelor's thesis

Metakognice a duševní zdraví v předškolním věku

Metacognition and Mental Health Literacy in Preschool Classrooms
Abstract:
S rostoucím úspěchem využití metakognice v oblasti učení bylo záměrem této práce zjistit, zda by se dala využít i v oblasti znalosti duševního zdraví, a to především u dětí v předškolním věku. Teoretická část vysvětlila pojem metakognice, metakognitivní monitorování, autoregulace, duševní zdraví, duševní hygiena, psychická deprivace a znalost duševního zdraví u předškolních dětí. Cílem empirické části …more
Abstract:
The aim of the present thesis was inspired by the amalgamating evidence that metacognition can improve educational endeavor. The study explored the association between metacognition and mental health knowledge at the preschool aged children. The theoretical part described the key terms of the thesis: metacognition, metacognitive monitoring, self-regulated learning, mental health, deprivation, and the …more
 
 
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 18. 8. 2020
Accessible from:: 31. 12. 2999

Thesis defence

  • Supervisor: Mgr. Ondřej Pešout, Ph.D.

Citation record

The right form of listing the thesis as a source quoted

HOSPODKOVÁ, Lucie. Metakognice a duševní zdraví v předškolním věku. Ústí nad Labem, 2020. bakalářská práce (Bc.). UNIVERZITA JANA EVANGELISTY PURKYNĚ V ÚSTÍ NAD LABEM. Pedagogická fakulta

Full text of thesis

Accessibility: Autor si nepřeje zpřístupnění práce veřejnosti

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • Soubory jsou nedostupné.
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: UNIVERZITA JANA EVANGELISTY PURKYNĚ V ÚSTÍ NAD LABEM, Pedagogická fakulta

JAN EVANGELISTA PURKYNĚ UNIVERSITY IN ÚSTÍ NAD LABEM

Faculty of Education

Bachelor programme / field:
Specialization in Education / Teaching in Pre-schools