Denisa Veselá
Bachelor's thesis
Sexismus a genderové rozdíly v reklamě
Sexism and Gender Differences in Advertising
Abstract:
Tato bakalářská práce se zabývá sexismem a genderovými rozdíly v reklamě. Působení médií je nedílnou součástí našich životů a v reklamách se běžně setkáváme s prvky sexismu či genderových stereotypů. Takové reklamy dokáží efektivně upoutat pozornost spotřebitele a dokáží ovlivnit spotřebitelské chování. Jak se k této problematice staví dvě různě věkové generace? Cílem je zjistit, jak se k danému tématu …moreAbstract:
This bachelor thesis deals with sexism and gender stereotypes in advertising. The action of the media is an integral part of our lives and in the advertising are commonly encountered with elements of sexism or gender stereotypes. Such advertising can effectively attract the attention of consumers and can influence the consumer behavior. What is the attitude of two different generations on the issue …more
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 31. 7. 2020
Thesis defence
- Supervisor: Mgr. Tetiana ARKHANGELSKA, Ph.D.
- The Thesis/Dissertation Archive contains the required amount of information.
Citation record
The right form of listing the thesis as a source quoted
Veselá, Denisa. Sexismus a genderové rozdíly v reklamě. Olomouc, 2020. bakalářská práce (Bc.). Moravská vysoká škola Olomouc. Moravská vysoká škola Olomouc
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Moravská vysoká škola Olomouc, Moravská vysoká škola OlomoucMoravian Business College Olomouc
Moravian Business College OlomoucBachelor programme / field:
Economics and Management / Company Economics and Management
Theses on a related topic
-
Genderové stereotypy v současné reklamě a nákupním chování spotřebitelů
Katarina Farberova -
Gendrové stereotypy v reklamě - reklama v průběhu 20. století se zaměřením na gendrové stereotypy
Michaela RUSÍNOVÁ -
Nákupní stereotypy české populace
Mikhail Puzankov -
Genderové stereotypy a genderové vnímání televizní reklamy
Olena Bondaruk -
Genderové typy a stereotypy v reklamě na automobily
Zuzana Králová -
Genderové stereotypy v reklamě
Kateřina Stieglerová -
Genderové typy a stereotypy v televizní reklamě
Renata Machová -
Sexismus v českých a ruských reklamách
Victoria Gimranova
Name
Posted by
Uploaded/Created
Rights