On Communicative Behaviour of Protagonist Character in Computer Role-Playing Games. How to Do Things with Words in Videogames – Mgr. Daniel BIZOŇ
Mgr. Daniel BIZOŇ
Disertační práce
On Communicative Behaviour of Protagonist Character in Computer Role-Playing Games. How to Do Things with Words in Videogames
On Communicative Behaviour of Protagonist Character in Computer Role-Playing Games.
Abstract:
Tato disertační práce se zabývá popisem dialogů v počítačových hrách na hrdiny určených pro jednoho hráče. Metodologie práce je založena na konverzační analýze, teoriích zdvořilosti (Brown & Levinson, Watts) a nezdvořilosti (Culpeper). Korpus pochází ze dvou herních titulů - Fallout (1997) a Fallout 3 (2009). Systém střídání replik a sociální interakce jsou popsány pomocí konverzační analýzy. Zdvořilostní …víceAbstract:
This thesis deals with the description of dialogues of single-player role-playing computer games. Its methodology is based on conversation analysis, politeness (Brown & Levinson, Watts), and impoliteness (Culpeper) theories. The corpus data is taken from two game titles - Fallout (1997) and Fallout 3 (2009). Turn-taking and structure of social action is described using conversation analysis. Politeness …více
Jazyk práce: angličtina
Datum vytvoření / odevzdání či podání práce: 22. 3. 2017
Obhajoba závěrečné práce
- Vedoucí: Mgr. Renata Tomášková, Dr.
Citační záznam
Citace dle ISO 690:
BIZOŇ, Daniel. \textit{On Communicative Behaviour of Protagonist Character in Computer Role-Playing Games. How to Do Things with Words in Videogames}. Online. Disertační práce. Ostrava: Ostravská univerzita, Filozofická fakulta. 2017. Dostupné z: https://theses.cz/id/erya80/.
Jak správně citovat práci
BIZOŇ, Daniel. On Communicative Behaviour of Protagonist Character in Computer Role-Playing Games. How to Do Things with Words in Videogames. Ostrava, 2017. disertační práce (Ph.D.). OSTRAVSKÁ UNIVERZITA. Filozofická fakulta
Plný text práce
Obsah online archivu závěrečné práce
Zveřejněno v Theses:- autentizovaným zaměstnancům ze stejné školy/fakulty, autentizovaným studentům ze stejné školy/fakulty
Jak jinak získat přístup k textu
Instituce archivující a zpřístupňující práci: OSTRAVSKÁ UNIVERZITA, Filozofická fakultaOSTRAVSKÁ UNIVERZITA
Filozofická fakultaDoktorský studijní program / obor:
Filologie / Anglický jazyk
Práce na příbuzné téma
-
Populismus českých politických stran před krajskými volbami 2020 na sociální síti Facebook: diskurzivní přístup
Veronika SVRČINOVÁ -
Vzdělávací počítačové hry
Miroslav Rouča -
Současné počítačové hry a jejich možnost implementace do výuky coby novodobý prostředek rozvoje žáků
Terezie Otrubová -
Historie a vývoj počítačové hry Mafia: The City of Lost Heaven
Roman Vanke -
Počítačové hry se středověkou tematikou ve výuce dějepisu
Daniel Preisler -
Počítačové hry jako součást životního stylu mládeže
Petr Hamza -
Implementace počítačové hry s použitím enginu Godot
Martin POPELKA -
Zdvořilostní strategie a koncept tváře v DVTV z hlediska lingvistické pragmatiky
Barbora KOVALÍKOVÁ