Užívání médií v cílové skupině prvovoličů v čase předvolební kampaně do PS ČR: komparativní analýza – Bc. Jan Vancl
Bc. Jan Vancl
Bachelor's thesis
Užívání médií v cílové skupině prvovoličů v čase předvolební kampaně do PS ČR: komparativní analýza
Media Use Among First-Time Voters in the Time of the Czech NP Election Campaign: Comparative Analysis
Abstract:
Tato bakalářská práce se zabývá užíváním masových médií cílovou skupinou potenciálních prvovoličů ve vybraných kolektivech středoškolských tříd v Roudnici nad Labem, v čase předvolebních kampaní do Poslanecké sněmovny Parlamentu České republiky 2013. Klíčovou pro tuto studii je tzv. teorie dvoustupňové komunikace P. Lazarsfelda, která se pokouší identifikovat tzv. „opinion leaders“. Práce dále kvantitativní …moreAbstract:
This bachelor thesis deals with the use of mass media in target group of potential first-time voters in selected classes of high schools in Roudnice nad Labem, at the time of the political campaign during Czech parliamentary elections 2013. The thesis is based on the theory of two-step flow of communication by P. Lazarsfeld, which attempts to identify the so-called opinion leaders. The thesis also …more
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 6. 1. 2014
Identifier:
https://is.muni.cz/th/wge32/
Thesis defence
- Date of defence: 28. 1. 2014
- Supervisor: Mgr. et Mgr. Marína Urbániková, Ph.D.
- Reader: Mgr. et Mgr. Michal Tkaczyk
Citation record
ISO 690-compliant citation record:
VANCL, Jan. \textit{Užívání médií v cílové skupině prvovoličů v čase předvolební kampaně do PS ČR: komparativní analýza}. Online. Bachelor's thesis. Brno: Masaryk University, Faculty of Social Studies. 2014. Available from: https://theses.cz/id/es1c5f/.
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Masarykova univerzita, Fakulta sociálních studiíMasaryk University
Faculty of Social StudiesBachelor programme / field:
Media and Communication Studies / Media Studies and Journalism
Theses on a related topic
-
Party for Sale? Political marketing in the Czech Republic in the context of Election to the Chamber of Deputies in 2013
Aleš Drahokoupil -
Přirozená spádovost Roudnice nad Labem
Adéla Kubešová -
Komparace skupinové sociální práce se seniory v Domově důchodců Roudnice nad Labem a ve Farní charitě Roudnice nad Labem
Lenka HAJNÁ -
Stanovení zatěžovacích momentů sektoru jezového pole VD Roudnice nad Labem
Patrik Růžek -
Posouzení ovladatelnosti sektoru jezového pole VD Roudnice nad Labem při extrémních povodňových stavech
Patrik Růžek -
Akce "Kulak" v okrese Roudnice nad Labem
Pavel ŠEFR -
Komunikace Úřadu práce Roudnice nad Labem s občany
Veronika Možná -
Způsoby komunikace měst Litoměřice, Roudnice nad Labem s občany a jejich komparace.
Aneta BŘEŇOVÁ