The Modification of an Authentic English Text for Non-native Students of English – Tomáš Kánský
Tomáš Kánský
Bachelor's thesis
The Modification of an Authentic English Text for Non-native Students of English
The Modification of an Authentic English Text for Non-native Students of English
Abstract:
This thesis deals with the modification of English texts at the input level, which enables the communication of the contents of authentic texts to students of English at various levels of proficiency. The theoretical part is concerned with the phenomenon of authentic text and reading. It then describes grading of language from different perspectives and subsequent possibilities of simplification. In …moreAbstract:
Tato práce se věnuje modifikaci anglicky psaných textů na úrovni vstupu, který zprostředkovává obsah autentických textů studentům anglického jazyka na různých úrovních. Teoretická část se věnuje problematice autentického textu a čtení. Dále popisuje hodnocení obtížnosti textu z různých hledisek a možnost následného zjednodušení. V praktické části jsou analyzovány vybrané texty dle vydefinovaných kritérií …more
Language used: English
Date on which the thesis was submitted / produced: 30. 6. 2017
Accessible from:: 31. 12. 2999
Thesis defence
- Supervisor: Mgr. Irena Reimannová, Ph.D.
Citation record
ISO 690-compliant citation record:
KÁNSKÝ, Tomáš. \textit{The Modification of an Authentic English Text for Non-native Students of English}. Online. Bachelor's thesis. Pardubice: University of Pardubice, Faculty of Arts and Philosophy. 2017. Available from: https://theses.cz/id/et7ew6/.
The right form of listing the thesis as a source quoted
Kánský, Tomáš. The Modification of an Authentic English Text for Non-native Students of English. Pardubice, 2017. bakalářská práce (Bc.). Univerzita Pardubice. Fakulta filozofická
Full text of thesis
Accessibility: Autor si nepřeje zpřístupnění práce veřejnosti
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- Soubory jsou nedostupné.
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Univerzita Pardubice, Fakulta filozofickáUniversity of Pardubice
Faculty of Arts and PhilosophyBachelor programme / field:
Specialisation in Educational Sciences / English for Education
Theses on a related topic
-
Usage of On-Screen Text in Audio-Visual Materials as a Support for EFL Czech Learners
Kateřina Kachyňová -
Školní zralost a vstup dítěte do školy
Michaela SEMMELBAUEROVÁ -
Rozvoj smyslového vnímání dětí před vstupem do školy a připravenost na čtení
Monika KUBĚNOVÁ