Analýza konkurenční pozice firmy Stavebniny Jiří Beneš – Bc. Monika Prachařová
Bc. Monika Prachařová
Bachelor's thesis
Analýza konkurenční pozice firmy Stavebniny Jiří Beneš
Analysis of the competitive position of a chosen company
Abstract:
V této bakalářské práci budu analyzovat konkurenční pozici firmy Stavebniny Jiří Beneš. V úvodní části teoreticky popíši veškeré interní a externí analýzy, které jsou základem pro práci. Dalším krokem bude aplikování těchto analýz na zmiňovanou firmu. První externí analýzou bude Porterův model pěti sil, další pak STEP analýza. Pomocí těchto analýz prozkoumám vnější prostředí podniku. Následovat budou …moreAbstract:
In this bachelor´s thesis I will analyse the competitive position of the company Stavebniny Jiri Benes. In the introductory part I will theoretically describe all internal and external analysis, which are the very base for this work. In next step I will apply these analyzes to the mentioned company. The first external analysis is Porter´s five forces model and the another one is STEP analysis. Using …more
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 22. 4. 2013
Identifier:
https://is.vstecb.cz/th/bajyt/
Thesis defence
- Date of defence: 11. 6. 2013
- Supervisor: Ing. Tsolmon Jambal, Ph.D.
- Reader: Bc. Barbora Šimánková
Citation record
ISO 690-compliant citation record:
PRACHAŘOVÁ, Monika. \textit{Analýza konkurenční pozice firmy Stavebniny Jiří Beneš}. Online. Bachelor's thesis. České Budějovice: Institute of Technology and Business in České Budějovice. 2013. Available from: https://theses.cz/id/etsp04/.
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Vysoká škola technická a ekonomická v Českých BudějovicíchInstitute of Technology and Business in České Budějovice
Bachelor programme / field:
Economics and Management / Business Administration and Management
Theses on a related topic
-
Marketingová situační analýza zvolené maloobchodní jednotky
Michaela Koudelová -
Analýza konkurenčního prostředí
Aneta Váňová -
Analýza konkurenčního prostředí
Vojtěch Kortus -
Analýza konkurenčního prostředí podniku jako podklad pro návrh obchodní strategie
Filip Čaniga -
Analýza konkurenčního prostředí firmy v České republice na konkrétním případu - firma Faurecia Automotive s. r. o.
Žaneta Sochorová -
Marketingová situační analýza zvolené maloobchodní jednotky
Radka Čejková -
Analýza vnějšího a vnitřního prostředí firmy Asokno s. r. o.
Petra Suchanová -
Situační analýza vybraného podniku
David Stružský