Bc. Daniela LIENDL

Master's thesis

Formování sebeidentity prostřednictvím herní figury

Forming Self-Identity Through a Game Character
Abstract:
Diplomová práce se zabývá formováním sebe-identity prostřednictvím hraní počítačových her v souvislosti s jejich postupným grafickým vývojem a interaktivně rozšířeným herním rozhraním. Teoretická část práce zkoumá vývojové možnosti transformace vlastního "já" do herního média a herního světa zejména v kontextu vytvoření individuální role-play figury. Praktická část práce pak v rámci svého estetického …more
Abstract:
The diploma thesis deals with the formation of self-identity through playing computer games in connection with their gradual graphic development and interactively expanded game interface. The theoretical part of the thesis examines the developmental possibilities of the transformation of one's own "self" into the game medium and the game world, especially in the context of creating an individual role …more
 
 
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 16. 8. 2022
Accessible from:: 31. 12. 2999

Thesis defence

  • Supervisor: MgA. Václav Rodek, ArtD.

Citation record

The right form of listing the thesis as a source quoted

LIENDL, Daniela. Formování sebeidentity prostřednictvím herní figury. Ostrava, 2022. diplomová práce (MgA.). OSTRAVSKÁ UNIVERZITA. Fakulta umění

Full text of thesis

Accessibility: Autor si nepřeje zpřístupnění práce veřejnosti

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • Soubory jsou nedostupné.
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: OSTRAVSKÁ UNIVERZITA, Fakulta umění

University of Ostrava

Faculty of Fine Arts and Music

Master programme / field:
Painting / Painting I

Theses on a related topic

  • No theses on a related topic available.