Ing. Monika Maříková

Bachelor's thesis

Clustering jako pomocný nástroj tvorby reklamního/PR textu

Clustering As an Auxiliary Instrument of Advertising/PR Text Formation
Abstract:
Obsahem bakalářské práce je vytváření efektivních reklamních/PR textů pomocí clusteringového experimentu. Důvod, proč jsem si toto téma zvolila, je poměrně prostý. Metoda clusteringu mě začala zajímat poté, kdy nám byla přednášena v rámci předmětu Základy tvorby psaných projevů. Zaujalo mě, jak lze pomocí této metody vytvářet reklamní slogany. Při detailnějším studiu příslušné literatury jsem dospěla …more
Abstract:
The subject of this bachelor work is advertising/PR text formation for particular products and services, using a clustering experiment. The first - theoretical part is aimed at the description of the formation of essential terminology (imagination, creativity, recognition, etc.) The second – practical part deals with methodology, process and the assessment of a clustering experiment, including potential …more
 
 
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 23. 7. 2010

Thesis defence

  • Date of defence: 26. 8. 2010
  • Supervisor: PhDr. Pavel Čírtek
  • Reader: Mgr. Miloslava Kykalová

Citation record

Full text of thesis

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • no one
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Vysoká škola finanční a správní