Etika a reklama. Vnímání neetické reklamy adolescenty. – Kristýna Matoušková
Kristýna Matoušková
Bachelor's thesis
Etika a reklama. Vnímání neetické reklamy adolescenty.
Ethics and advertisement. Perception of unethical advertisement by teenagers.
Abstract:
Tato bakalářská práce se zabývá etickými principy v reklamě. V teoretické části jsou na základě literární rešerše charakterizovány základní pojmy, kterými jsou etika a reklama. Přiblížena je také problematika regulace reklamy v České republice a adolescence jako vývojového období jedince. V praktické části jsou nejdříve blíže specifikované reklamy, které byly zařazeny do výzkumu a následně je popsán …moreAbstract:
This bachelor thesis deals ethical principles in advertising. Fundamental concepts, such as ethics and advertisement, are defined in theoretical part based on literary research. Furthermore, the issue of advertising regulation in Czech Republic and the developmental stage of adolescence are discussed. The practical part described specific advertisements selected for the purposes of this research and …more
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 23. 3. 2020
Thesis defence
- Supervisor: Mgr. Jan Brabec, Ph.D.
Citation record
ISO 690-compliant citation record:
MATOUŠKOVÁ, Kristýna. \textit{Etika a reklama. Vnímání neetické reklamy adolescenty.}. Online. Bachelor's thesis. Praha: Czech University of Life Sciences Prague, Faculty of Economics and Management. 2020. Available from: https://theses.cz/id/ewzflc/.
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Česká zemědělská univerzita v Praze, Provozně ekonomická fakultaCzech University of Life Sciences Prague
Faculty of Economics and ManagementBachelor programme / field:
Economics and Management / Economics and Management
Theses on a related topic
-
Upper Secondary School Students' Motives and Preparation for the C1 Advanced
Daniela Paličková -
Effectiveness of online advertising: implications of information overload
Anastasiya Beliakova -
Historical and present use of emotions in advertising
Daliya Khussainova -
Městská rada v Plzni do roku 1434
Eliška Kutná -
Ideál rytíře ve staročeských textech Kronika o Štilfrídovi a Rada otce synovi
Jan VACLÍK -
Počítačové modely vybraných úloh z mechaniky
Josef RADA -
Analýza volnočasových nabídek pro zahraniční studenty středních škol hostující v ČR
Malvína Buclová -
Regulace reklamy pro děti a mladistvé v České republice a Evropské unii
Elizabeth JÍROVÁ
Name
Posted by
Uploaded/Created
Rights
Theses ewzflc ewzflc/2
25/3/2020