Lenka OPATRNÁ
Bachelor's thesis
Rétorika obrazu v současných médiích
Rhetoric of the image in contemporary media
Abstract:
Tato bakalářská práce se věnuje především moderním mýtům a rétorice obrazu tak, jak je představuje ve své teorii Roland Barthes. Barthesovy úvahy jsou podpořeny myšlenkami Jeana Baudrillarda, který k moderním médiím přistupuje velmi podobně, ale používá své pojmy simulakrum a hyperrealita. Trochu jiný pohled na média zastává Marshall McLuhan ve své teorii o horkých a chladných médiích. Všechny teorie …moreAbstract:
This Bachelor thesis addresses primarily modern myths and rhetoric of the image as they are represented in the theory of Roland Barthes. Barthes' reflections are supported by the thoughts of Jean Baudrillard whose approach to modern media is very similar but differs in the usage of the terms simulacrum and hyperreality. A slightly different view of modern media is provided by Marshall McLuhan and his …more
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 30. 7. 2018
Thesis defence
- Supervisor: Mgr. David Skalický, Ph.D.
Citation record
The right form of listing the thesis as a source quoted
OPATRNÁ, Lenka. Rétorika obrazu v současných médiích. Č. Budějovice, 2018. bakalářská práce (Bc.). JIHOČESKÁ UNIVERZITA V ČESKÝCH BUDĚJOVICÍCH. Filozofická fakulta
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: JIHOČESKÁ UNIVERZITA V ČESKÝCH BUDĚJOVICÍCH, Filozofická fakultaUNIVERSITY OF SOUTH BOHEMIA IN ČESKÉ BUDĚJOVICE
Faculty of ArtsBachelor programme / field:
Common Theory and History of Art and Culture / Aesthetics
Theses on a related topic
-
Reklama a média a jejich vliv na člověka
Anastasija Sirůčková -
Reklama v médiích jako atribut formování spotřebních zájmů a preferencí současné generace seniorů
Zoriana Ostrovska -
Media a reklama ve sportu
Tomáš Nagy
Name
Posted by
Uploaded/Created
Rights