Oděvní průmysl v Česku: prostorová analýza – Lucie KOLÁŘOVÁ
Lucie KOLÁŘOVÁ
Bachelor's thesis
Oděvní průmysl v Česku: prostorová analýza
Clothing industry in Czechia: spatial analysis
Anotácia:
Cena oděvů v posledních několika dekádách znatelně klesá, což je způsobeno především stále intenzivnějším dovozem levných oděvů z Číny. Některým regionům s tradiční oděvní výrobou se podařilo tomuto tlaku odolat, některé značky se dokonce naučily z této změny profitovat, některé pak zanikly. Kromě bojů s levnými oděvy z Asie postihly oděvní průmysl další změny, jako globalizace, dohody o oděvním průmyslu …viacAbstract:
The price of clothes has been noticeably decreasing in the past few decades, which is mainly caused by increasingly intensive imports of cheap clothing from China. Some regions with the tradition of clothing production managed to resist this pressure, some brands actually found a way to benefit from this transformation, and some have disappeared. Besides fighting the cheap clothing from Asia, the clothing …viac
Jazyk práce: Czech
Datum vytvoření / odevzdání či podání práce: 12. 1. 2018
Obhajoba závěrečné práce
- Obhajoba proběhla 9. 2. 2018
- Vedúci: Mgr. Ondřej Slach, Ph.D.
Citační záznam
Jak správně citovat práci
KOLÁŘOVÁ, Lucie. Oděvní průmysl v Česku: prostorová analýza. Ostrava, 2018. bakalářská práce (Bc.). OSTRAVSKÁ UNIVERZITA. Přírodovědecká fakulta
Plný text práce
Obsah online archivu závěrečné práce
Zveřejněno v Theses:- autentizovaným zaměstnancům ze stejné školy/fakulty, autentizovaným studentům ze stejné školy/fakulty
Jak jinak získat přístup k textu
Instituce archivující a zpřístupňující práci: OSTRAVSKÁ UNIVERZITA, Přírodovědecká fakultaUniversity of Ostrava
Faculty of ScienceBachelor programme / odbor:
Geography / Ge-Hi 2ob.
Práce na příbuzné téma
-
Změny v rozmístění světového hospodářství: vybraná odvětví
Daniel Fáber -
Postavení Vietnamu v globálních hodnotových řetězcích v oblasti textilního a oděvního průmyslu
Bich Hien Nguyen -
Cenové obchodní strategie českých firem v oděvním průmyslu v souvislosti s brandingem
Salvátor Soška -
Lingvistická analýza slovní zásoby tematického pole "Oděvní průmysl" v současné ruštině (na pozadí češtiny)
Michaela Imramovská -
Rozvoj oděvního průmyslu v Bangladéši a jeho vliv na ekonomiku v 80. a 90. letech 20. století
Tereza Hojerová -
Marketingové inovace podniků působících v oděvním průmyslu
Linda Petříková -
L O O K I N G F O R - ČLOVĚK - VIZUÁLNÍ OTISK DOBY Člověk, osobnost, vliv, popularita, zobecnění.... Projekt Looking zaměřuji na analýzu, bádání a realizaci oděvů kolekce, která čistě vychází z krušnohorského prostředí a soustřeďuje se na jedince, krajinu a místo. Jsme součástí prostoru, jenž se stal za mnoho posledních let prázdným prostorem, který těžko hledá vlastní tvář a identitu. Prostor severních Čech je specifickým prostorem, jehož přítomnost je silně ovlivněna jeho minulostí. Destinace severních Čech byla v minulosti centrem textilního a oděvního průmyslu, většina továren byla zrušena a bohužel nepřežila novou dobu. Projekt Looking hledá v minulosti řemeslnou tvorbu, na kterou se pozapomnělo, a přístupy tisku na materiál desén. Tyto přístupy modernizuje, aktualizuje a s využitím současných technologií znovu objevuje a představuje veřejnosti. Smyslem je navázat na neznámé tradice, na prostor, který jsme získali a ke kterému hledáme stále cestu a cit.
Jan LÖBL -
Cirkulární ekonomika v oděvním průmyslu ČR
Eliška Pešková