Vnímání aktuálních trendů ve videoherním průmyslu a monetizace současnými mileniály – Petra Fialová
Petra Fialová
Master's thesis
Vnímání aktuálních trendů ve videoherním průmyslu a monetizace současnými mileniály
Perception of current trends in the video game industry and monetization by current millennials
Abstract:
Diplomová práce pojednává o aktuálních trendech ve videoherním průmyslu s důrazem na současné monetizační modely, mikrotransakce, postoje hráčů, konkrétně mileniálů. Cílem diplomové práce je zjistit, jak současní mileniálové vnímají aktuální trendy ve videoherním průmyslu a jak se staví k monetizaci her. Nejprve je věnována pozornost především k ujasnění základních pojmů, s důrazem na definování novodobého …moreAbstract:
The diploma thesis deals with current trends in the video game industry with emphasis on current monetization models, microtransactions, attitudes of players, specifically millennials. The aim of the diploma thesis is to find out how current millennials perceive current trends in the video game industry and how they approach the monetization of games. First, attention is paid mainly to clarifying the …more
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 8. 10. 2019
Identifier:
http://www.vse.cz/vskp/eid/80272
Thesis defence
- Date of defence: 9. 6. 2020
- Supervisor: Mario Kubaš
- Reader: Jan Hanzlík
Citation record
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- autentizovaným zaměstnancům ze stejné školy/fakulty
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Vysoká škola ekonomická v Prazehttp://www.vse.cz/vskp/eid/80272
Vysoká škola ekonomická v Praze
Master programme / field:
Ekonomika a management / Management
Theses on a related topic
-
Business modely digitální distribuce hudby se zaměřením na streamovací platformy
Mario Kolínský -
Internet jako distribuční kanál vybraných produktů audiovizuální tvorby s důrazem na VOD model v ČR
Miluše Hadrabová -
Charakteristiky určující typologii hráčů e-sportu
Michaela Hejduková -
Implementace textové hry pro mobilní platformy a využití messenger bota v herním průmyslu
Petr Melicherík -
An Effective Marketing Strategy to Reach Millennials
Misha Schneeberg -
Consumer Behaviour of Turkish Millennials on Green Products
Elcin Dindar -
The Impact of electronic transactions on banking habits of millennials
Sepehr Valinejad -
Bridging the Linguistic Gap: Investigating Gen Z Slang Familiarity and Comprehension among Generation X and Millennials
Tereza EBERTOVÁ