Jana Klimentová

Master's thesis

Vztah mladých lidí ke značkám

Relationship of young people towards brands
Abstract:
Cílem mé diplomové práce je popsat a zhodnotit vztah mladých lidí v České republice ke značkám. V první kapitole se věnuji historickému vývoji přístupu ke značkám, funkcím značky, jejím prvkům a v neposlední řadě i rozdílům mezi značkou a produktem. Popisuji dva odlišné koncepty z oblasti brand managementu a sice Kellerově konceptu CBBE a Robertsově konceptu Lovemarks. V druhé kapitole charakterizuji …more
Abstract:
The goal of my diploma thesis is to describe and evaluate relationship of young people in Czech Republic towards brands. In first chapter I describe historical development of marketing approach towards brands, the function of a brand, its elements and the differences between brands and products. I mention and compare two diverse concepts of brand management - Kellers CBBE concept and Roberts Lovemarks …more
 
 
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 14. 1. 2011

Thesis defence

  • Date of defence: 29. 11. 2011
  • Supervisor: Alena Filipová
  • Reader: Jiří Zeman

Citation record

Full text of thesis

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • autentizovaným zaměstnancům ze stejné školy/fakulty
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Vysoká škola ekonomická v Praze
http://www.vse.cz/vskp/eid/29143

Vysoká škola ekonomická v Praze

Master programme / field:
Mezinárodní ekonomické vztahy / Mezinárodní obchod