Rozvoj a podpora komunikační schopnosti u chlapce s autismem v předškolním věku – Bc. Kamila Havlíková
Bc. Kamila Havlíková
Bachelor's thesis
Rozvoj a podpora komunikační schopnosti u chlapce s autismem v předškolním věku
Development and support of communication skills of a boy with autism in preschool
Abstract:
Bakalářská práce se zabývá rozvojem a podporou komunikační schopnosti u chlapce s autismem. Práce obsahuje teoretickou část rozloženou do dvou kapitol a praktickou část zastřešující jednu kapitolu s výzkumným šetřením. První kapitola teoretické části se zabývá poruchami autistického spektra včetně charakteristické triády diagnostických kritérií autismu. Druhá kapitola se věnuje komunikaci, narušení …moreAbstract:
This bachelor's thesis focuses on development and support of communication skills of a boy with autism in preschool. The thesis includes theoretical part consisting of two chapters and practical part covering one chapter with research. The first chapter of the theoretical part is about autistic spectrum disorders, including the characteristic triad of autism diagnostic criteria. The second chapter …more
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 31. 3. 2015
Identifier:
https://is.muni.cz/th/uouun/
Thesis defence
- Date of defence: 27. 5. 2015
- Supervisor: PhDr. Barbora Chleboradová, Ph.D.
- Reader: PhDr. Mgr. Petr Kopečný, Ph.D.
Citation record
ISO 690-compliant citation record:
HAVLÍKOVÁ, Kamila. \textit{Rozvoj a podpora komunikační schopnosti u chlapce s autismem v předškolním věku}. Online. Bachelor's thesis. Brno: Masaryk University, Faculty of Education. 2015. Available from: https://theses.cz/id/ezmtso/.
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Masarykova univerzita, Pedagogická fakultaMasaryk University
Faculty of EducationBachelor programme / field:
Special Education / Special Education
Theses on a related topic
-
Public awareness about the usage possibilities of alternative and augmentative communication by people with autism, comparative study between the Czech Republic and Finland
Petra KUCHAŘOVÁ -
Srovnání interakčního a komunikačního stylu učitele a žáka na alternativní a standardní škole
Lucie STRAŠILOVÁ -
Využití systémů alternativní a augmentativní komunikace v předškolním vzdělávání
Klára Baráková -
Využití metod alternativní a augmentativní komunikace při vzdělávání žáků s mentálním postižením
Lucie PAPRSKÁŘOVÁ -
Užití systému augmentativní komunikace u žáka s poruchou autistického spektra
Dana Vrbová -
Využití technických pomůcek a aplikaci alternativní či augmentativní komunikace v podmínkách základního vzdělávání
Jana PETERKOVÁ -
Alternativní a augmentativní komunikace ve speciálních školách
Kateřina HOLUBOVÁ -
Alternativní komunikace ve vzdělávání žáků s postižením
Lucie Šuchmová