Vyhodnocovanie účinnosti marketingových kampaní s využitím ekonometrických metód – Ing. Oliver Kutiš
Ing. Oliver Kutiš
Master's thesis
Vyhodnocovanie účinnosti marketingových kampaní s využitím ekonometrických metód
Evaluating the efficiency of marketing campaigns using econometric methods
Abstract:
This thesis focuses on alternative methods for evaluating marketing investments in response to the increasing limitations of individual user data. It studies and compares quasi-experimental methods and focuses on the Synthetic Control Variable Method (SCM) and Marketing Mix Modeling (MMM) in a theoretical and empirical context. The paper provides an overview of the challenges in building complex MMM …moreAbstract:
Táto diplomová práca sa zameriava na alternatívne metódy vyhodnocovania marketingových investícií v reakcii na rastúce obmedzenia individuálnych užívateľských dát. Študuje a porovnáva kvázi-experimentálne metódy a zameriava sa na metódu syntetickej kontrolnej premennej (SCM) a Marketing Mix Modeling (MMM) v teoretickom a empirickom kontexte. Práca poskytuje prehľad problémov pri budovaní komplexných …more
Language used: Slovak
Date on which the thesis was submitted / produced: 12. 5. 2023
Identifier:
https://is.muni.cz/th/sbr3s/
Thesis defence
- Date of defence: 22. 6. 2023
- Supervisor: doc. Ing. Daniel Němec, Ph.D.
- Reader: Mgr. Hana Fitzová, Ph.D.
Citation record
ISO 690-compliant citation record:
KUTIŠ, Oliver. \textit{Vyhodnocovanie účinnosti marketingových kampaní s využitím ekonometrických metód}. Online. Master's thesis. Brno: Masaryk University, Faculty of Economics and Administration. 2023. Available from: https://theses.cz/id/ezon40/.
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Masarykova univerzita, Ekonomicko-správní fakultaMasaryk University
Faculty of Economics and AdministrationMaster programme / field:
Mathematical and Statistical Methods in Economics / Mathematical and Statistical Methods in Economics
Theses on a related topic
-
Optimalizace marketingového mixu prostřednictvím teorie her
Vlada Iakovleva -
Optimalizace marketingového mixu prostřednictvím teorie her
Maksim Bataev -
Analýza marketingového mixu vybraného podniku
Lucie Máchová -
Analýza marketingového mixu u nově vznikajícího subjektu
Markéta Hradilová -
Strategie a rozvoj marketingového mixu společnosti TANAP
Slávka Matějková -
Realizace konkrétního projektu - zhodnocení stávajícího stavu obchodního modelu společnosti MyBody, s.r.o. a návrh nové struktury marketingového mixu pro úspěšné uplatnění výrobku na trhu
Michaela BÍLKOVÁ -
Efektivita nástrojů marketingového mixu u vybraného podniku
Schneiderová Schneiderová -
Aplikace nástrojů marketingového mixu ve vybrané společnosti
Eliška Tvarogová