Petra Pellarová

Master's thesis

Dialog v pedagogickém procesu

The dialog in the pedagogical process

Abstract:
Práce se zabývá procesem učení z hlediska mé vlastní zkušenosti. Vedla jsem hodiny pohybové výuky na dvou základních školách – v přípravné třídě a třídách prvních. Inspirací pro mou práci mi byly zkušenosti získané v rámci dialogického jednání, které jsem načerpala na Katedře autorské tvorby a pedagogiky. Mým záměrem bylo si ověřit, že tyto dispozice mohou být jedním z možných předpokladů pedagogické …more
Abstract:
The given master’s thesis deals with the process of learning which is basedon my own experience. I have taught the movement education in two primary schools, one time in a preparatory class and another in a first class.The experience of acting with inner partner attained at the Departmentof Authorial Creation and Pedagogy has been inspiring. During the classes I have used this predisposition to confirm …more
 

Keywords

dialog

Keywords

pohyb

Keywords

tanec
 
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 15. 5. 2017

Thesis defence

  • Date of defence: 6. 6. 2017
  • Supervisor: Jiří LÖSSL
  • Reader: Petra OSWALDOVÁ

Citation record

Full text of thesis

Accessibility: Autor udělil v licenci souhlas s:
In the license agreement the author has granted the following:

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • Soubory jsou od 11. 8. 2017 dostupné: autentizovaným zaměstnancům ze stejné školy/fakulty, autentizovaným studentům ze stejné školy/fakulty
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Akademie múzických umění v Praze.Divadelní fakulta. Knihovna

Akademie múzických umění v Praze

Divadelní fakulta

Master programme / field:
Dramatická umění / Herectví se zaměřením na autorskou tvorbu a pedagogiku