Analýza využití barev a emocionálních apelů v televizní reklamě ve vybraných odvětvích – Sabina Šuldová
Sabina Šuldová
Master's thesis
Analýza využití barev a emocionálních apelů v televizní reklamě ve vybraných odvětvích
Analysis of the use of color and emotional appeals in television commercials in selected sectors
Abstract:
Diplomová práce je zaměřená na analýzu televizních reklam ve vybraných odvětvích z pohledu využití barev a emocionálních apelů, které se v reklamách na českých televizníchstanicích objevují. V literární rešerši teoretické části práce je jednak popsána problematika využití barev a emocionálních apelů, ale také je zde vysvětlena důležitostprávě televizních reklam. V metodické části je zahrnut popis využitých …moreAbstract:
This diploma thesis is focused on analysis of TV commercials in selected sectors from the point of view of the usage of colours and the emotional appeals, which appear in commercials on the Czech TV stations. In the literary research of the theoretical part of the thesis is described on the one handthe issue of using colours and emotional appeals, but also explaining the importance of TV commercials …more
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 15. 3. 2017
Identifier:
http://www.vse.cz/vskp/eid/74790
Thesis defence
- Date of defence: 5. 9. 2018
- Supervisor: Tomáš Kincl
- Reader: Jan Závodný Pospíšil
Citation record
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- autentizovaným zaměstnancům ze stejné školy/fakulty
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Vysoká škola ekonomická v Prazehttp://www.vse.cz/vskp/eid/74790
Vysoká škola ekonomická v Praze
Master programme / field:
Ekonomika a management / Management
Theses on a related topic
-
Emocionální apely v sociálních reklamách zaměřených na boj proti domácímu násilí
Anežka Karvanová -
Apely v televizní reklamě
Lenka Sedláčková -
Klasifikační analýza emocionálních apelů na vzorku českých televizních reklam
Radka Káčerková -
Analýza emocionálních apelů v televizní reklamě
Nikola Dudíková -
Analysis of emotional appeals in proposed online advertising
Jindřich Jiráček -
Racionální versus emoční apely v reklamě
Gabriela Horáková -
Emoční apely a jejich využití v reklamě
Jan Valuch -
Využití emocí v reklamě
Tereza Líznerová