Influencer marketing ve světle a stínu teorie hyper-reality – Bc. Daria Gross
Bc. Daria Gross
Bachelor's thesis
Influencer marketing ve světle a stínu teorie hyper-reality
Influencer marketing in the light and shadow of the theory of hyper-reality.
Abstract:
Tato bakalářská práce se primárně zaobírá teorií hyper-reality filosofa a sociologa J. Baudrillarda. Hyper-realitou se rozumí současný svět, kdy nám skutečnost mizí pod náporem médií a virtuálního online světa. Tato práce si klade za cíl popsat výše zmíněné pojmy a aplikovat je na obor Influencer marketingu. Hodlá vrhnout světlo na současnou situaci ve světě virtuálních influencerů a podívat se na …moreAbstract:
This bachelor thesis primarily deals with the concept of hyper-reality coined by philosopher and sociologist J. Baudrillard. The hyper-reality is a contemporary world, in which reality is disappearing under the onslaught of media and a virtual online world. The thesis aims to describe the above-mentioned terms and apply them to the field of Influencer marketing. It intends to shed some light on the …more
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 22. 4. 2022
Thesis defence
- Date of defence: 15. 6. 2022
- Supervisor: PhDr. Michaela Vaculíková, Ph.D.
- Reader: Jiří Lelek, Bc.
Citation record
ISO 690-compliant citation record:
GROSS, Daria. \textit{Influencer marketing ve světle a~stínu teorie hyper-reality}. Online. Bachelor's thesis. Praha: Vysoká škola kreativní komunikace, s.r.o., University of Creative Communication. 2022. Available from: https://theses.cz/id/ezwm4u/.
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Vysoká škola kreativní komunikace, s.r.o., Vysoká škola kreativní komunikace, s.r.o.Vysoká škola kreativní komunikace, s.r.o.
University of Creative CommunicationBachelor programme / specializace:
Creative Marketing and Communication / On-line Marketing and Communication
Theses on a related topic
-
Virtuálni influenceri: analýza sociálnych sietí virtuálnej influencerky Bejby Blue
Tamara Garasová -
Virtuálni influenceri v marketingovej komunikácii
Nina Bubelínyová -
Rizika a přínosy influencer marketingu v České republice
Veronika Zedníková -
Digitální marketing: případová studie užití digitálních technologií v marketingu vybrané firmy
Kateřina Fantová -
Youtube as a marketing tool in relationship marketing
Eliška Jahodová -
Exploring the Effectiveness of Social Media Marketing on Enhancing Brand Awareness for Mayalukas Marketing Agency
Maria Laura Elvir Ramirez -
How has digital marketing evolved during COVID-19 pandemic as a result of a sedentary consumer? With a focus on marketing communication strategy.
Fabiana Carrasco Cueto -
Strategic Marketing Plan for TCC online: What marketing strategy should the online business apply to succeed internationally?
Kathrin Decknerová
Name
Posted by
Uploaded/Created
Rights