Bc. Nikola Pfeiferová

Bachelor's thesis

Marketingová hodnota sportovních klubů

Marketing brand of sports clubs
Abstract:
Cílem předkládané bakalářské práce je analyzovat marketingový potenciál sportu. Ve své bakalářské práci se budu proto věnovat sportu jako produktu a jeho hodnotě, modelům pro stanovení hodnot značky klubů, systémovému postupu pro marketingový potenciál sportu, rozboru a komparaci marketingu sportovních klubů a také bohužel častým skandálům (aférám) ve sportu. Následně bude má snaha směřovat k charakteristice …more
Abstract:
The second chapter deals with the value of club brands and the building thereof. The third chapter discusses the marketing potential of sport. This chapter will also include a practical case where I conducted a limited comparison of the sports clubs Sparta Praha and Slavia Praha. The choice of this comparison was not random. Both Sparta and Slavia are traditional Czech football clubs and rank among …more
 
 
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 20. 4. 2017

Thesis defence

  • Date of defence: 23. 6. 2017
  • Supervisor: doc. Ing. Milan Kašík, CSc.
  • Reader: PhDr. Ladislav Lašek

Citation record

Full text of thesis

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • všem autentizovaným
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Vysoká škola finanční a správní